-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nyttebiler i EU: 28 prosent etter
Siden ACEA bare teller nyttebilregistreringer hver annen måned, gikk vi glipp av en juli full av optimisme. I stedet er vi tilbake i en august som igjen viser stor nedgang: minus 18 prosent.

Julitallene viste noe så fantastisk som at markedet lå så å si likt (minus 0,9 prosent) med fjoråret.
Tre markeder viste faktisk pluss: Italia, Spania og Frankrike.
Nå vil selvfølgelig kynikerne tro at siden ACEA teller så grovt at de slår alle nyttebiler sammen, og av lastebiler, busser og varebiler var det varebilene som sørget for gode juli-tall.
Feil: biler over 3,5 tonn lå faktisk 3,1 prosent over i juli, mens de over 15 tonn lå 2,8 prosent over. Det var den måneden Norge lå nesten 50 prosent under i dette segmentet.
Så kom en ganske stygg august.
Fra en pluss på 2,8 prosent og et håp om at nå skulle det begynne å lysne, datt igjen lastebilsalget i August. Med 11,7 prosent. Tyskland med det største plasket, minus 29 prosent. Italia og Spania viste derimot pluss.
Fremdeles ligger derfor lastebilsalget langt under – med hele 36 prosent nedgang akkumulert. I fjor var det 230.000 slike nye biler på veien, i år er det 153.000.
Varebilene lå 1,8 prosent under i juli, men i august var de tilbake på minus 18,6. Akkumulert passerte varebilene million-grensen i juli i fjor. Etter august i år er de fremdeles på ikke mer enn litt over 870.000. En tilbakegang på nesten 27 prosent.
Bussene hadde forresten også en veldig god måned i juli – 18 prosent over 2019-tallet. Men i august hadde segmentet sunket med 27 prosent igjen.
17.890 nye busser av alle slag vil si nesten 30 prosent færre enn i fjor.