-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
DAF introduserer chassis for biltransport
De nyintroduserte, lave chassishøydene er tilgjengelig som XD, XF, XG og XG+. Ekstra plass med modeller med senket eller skrått tak gjør det mulig å laste biler over førerhuset.
Skreddersydde løsninger for enhver oppgave
Den nederlandske tungbilprodusenten opplyser at de har benyttet seg av alle tilgjengelige tekniske løsninger for å senke det nye stive chassiset for biltransport så mye som mulig, slik at det blir så mye plass som mulig innenfor lovlig tillatt kjøretøyhøyde på 4 meter.
Serien tar utgangspunkt i Low deck-modeller. Senking av hjulopphenget med 4 centimeter og bruk av 22,5-tommers hjul med lavprofildekk har gjort det mulig med en chassishøyde på bare 83 centimeter.
Senket eller skrått tak
Utvalget av biltransportere begynner med kjøretøy der biler lastes bak førerhuset og er tilgjengelige for alle førerhusversjoner i den nye generasjonen av DAF-kjøretøy: XD, XF, XG og XG+.
XD-versjonen inkluderer også modeller med senket (18 cm) eller skrått tak, slik at biler kan lastes over førerhuset. Siden XD-førerhuset allerede er plassert lavt på chassiset, er det ifølge DAF mer enn nok plass til en førsteklasses arbeids-, hvile- og soveplass for sjåføren, inkludert en seng i full størrelse.
Chassiset for biltransport er tilgjengelig med et bredt utvalg av akselavstander. I tillegg til 4x2-modellene inkluderer sortimentet også 6x2-versjoner for ekstra lastekapasitet.
Disse er utstyrt med en lett 4,5-tonns foraksel og 17,5-tommers hjul.
Maksimal effektivitet
Det nye chassiset for biltransport inkluderer alle innovasjonene for maksimering av effektivitet som DAF introduserte i fjor vår for sin nye generasjon av kjøretøyet, forteller produsenten.
Disse inkluderer ytterligere forbedringer i drivverk med motorene PACCAR MX-11 og MX-13, med sikte på å presse så mye som mulig ut av hver dråpe drivstoff, ifølge DAF.
Prediktiv fartsholder er en standardfunksjon, også med sikte på å oppnå høyest mulig drivstoffeffektivitet og lavest mulig CO2-utslipp.
De nye DAF-kjøretøyene for biltransport skal også trekke fordeler av store frontruter, lave beltelinjer og unike kamerasystemer (DAF Digital Vision System og DAF Corner View), som ifølge produsenten sikrer det beste sikkerhetsnivået – spesielt viktig ved leveranser i urbane områder.
- Med introduksjonen av denne nye chassisserien kan vi tilby en skreddersydd løsning for transport av biler, lastebiler og traktorer», sier Bart Bosmans, medlem av DAFs styre og ansvarlig for markedsføring og salg.
- Det nye chassiset kan bestilles direkte fra våre DAF-forhandlere, inkludert eventuelle spesifikke justeringer som måtte være nødvendige. Alle som en del av vår DAF transporteffektivitetspolicy, forteller Bosmans.