-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

DAF introduserer chassis for biltransport
De nyintroduserte, lave chassishøydene er tilgjengelig som XD, XF, XG og XG+. Ekstra plass med modeller med senket eller skrått tak gjør det mulig å laste biler over førerhuset.
Skreddersydde løsninger for enhver oppgave
Den nederlandske tungbilprodusenten opplyser at de har benyttet seg av alle tilgjengelige tekniske løsninger for å senke det nye stive chassiset for biltransport så mye som mulig, slik at det blir så mye plass som mulig innenfor lovlig tillatt kjøretøyhøyde på 4 meter.
Serien tar utgangspunkt i Low deck-modeller. Senking av hjulopphenget med 4 centimeter og bruk av 22,5-tommers hjul med lavprofildekk har gjort det mulig med en chassishøyde på bare 83 centimeter.
Senket eller skrått tak
Utvalget av biltransportere begynner med kjøretøy der biler lastes bak førerhuset og er tilgjengelige for alle førerhusversjoner i den nye generasjonen av DAF-kjøretøy: XD, XF, XG og XG+.
XD-versjonen inkluderer også modeller med senket (18 cm) eller skrått tak, slik at biler kan lastes over førerhuset. Siden XD-førerhuset allerede er plassert lavt på chassiset, er det ifølge DAF mer enn nok plass til en førsteklasses arbeids-, hvile- og soveplass for sjåføren, inkludert en seng i full størrelse.
Chassiset for biltransport er tilgjengelig med et bredt utvalg av akselavstander. I tillegg til 4x2-modellene inkluderer sortimentet også 6x2-versjoner for ekstra lastekapasitet.
Disse er utstyrt med en lett 4,5-tonns foraksel og 17,5-tommers hjul.
Maksimal effektivitet
Det nye chassiset for biltransport inkluderer alle innovasjonene for maksimering av effektivitet som DAF introduserte i fjor vår for sin nye generasjon av kjøretøyet, forteller produsenten.
Disse inkluderer ytterligere forbedringer i drivverk med motorene PACCAR MX-11 og MX-13, med sikte på å presse så mye som mulig ut av hver dråpe drivstoff, ifølge DAF.
Prediktiv fartsholder er en standardfunksjon, også med sikte på å oppnå høyest mulig drivstoffeffektivitet og lavest mulig CO2-utslipp.
De nye DAF-kjøretøyene for biltransport skal også trekke fordeler av store frontruter, lave beltelinjer og unike kamerasystemer (DAF Digital Vision System og DAF Corner View), som ifølge produsenten sikrer det beste sikkerhetsnivået – spesielt viktig ved leveranser i urbane områder.

- Med introduksjonen av denne nye chassisserien kan vi tilby en skreddersydd løsning for transport av biler, lastebiler og traktorer», sier Bart Bosmans, medlem av DAFs styre og ansvarlig for markedsføring og salg.
- Det nye chassiset kan bestilles direkte fra våre DAF-forhandlere, inkludert eventuelle spesifikke justeringer som måtte være nødvendige. Alle som en del av vår DAF transporteffektivitetspolicy, forteller Bosmans.