-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Full gass mellom Trondheim og Oslo
Med Gasums nye fyllestasjon for biogass ved Coop Norge Trondheim offisielt åpnet byr det seg nye muligheter for transportnæringen.
– Endelig åpnes fyllestasjonen! Vi er veldig fornøyde med at Coop Norge har lagt til rette for etableringen, erklærer Jogeir Munkeby i Gasum i forbindelse med den offisielle åpningen mandag 8. november.
Anlegget, som tilbyr både flytende og komprimert biogass, ble satt i drift i slutten av september.
– Næringslivet i Trøndelag får nå en etterlengtet mulighet til å redusere klimautslippene fra lokal transport. Fyllestasjonen åpner også for tur-retur transport fra Trondheim til Østlandet på biogass, sier Munkeby.
Biogassen på markedet i dag er produsert i Norge, og er basert på kilder som matavfall, industriavfall, husdyrgjødsel, kloakk eller avløpsvann.
Biogassen som skal benyttes i Trondheim er lokalprodusert av Biokraft på Skogn, og er laget på industrielt avfall fra blant annet fiskeindustrien og Norske Skog.
– Dette er en veldig god utnyttelse av disse ressursene. Grønn sirkulærøkonomi i praksis, sier Munkeby.
Coop er en av de største brukerne av transport i Norge. Over 300 biler er daglig på vegen for å levere varer til 1.200 butikker over hele landet.
– For Coop er dette en milepæl, sier Tor Inge Hegvold, Logistikkdirektør ved Coop Norge Trondheim.
– Biogass er et veldig godt alternativ for å bidra til redusert klimabelastning fra Coops transport og vi er veldig tilfreds med at vi nå kan ta stasjonen i bruk, sier Hegvold.
Flere virksomheter har signalisert at det nye fylleanlegget gir nye muligheter for å få til en overgang til fossilfri transport.
Men for å kunne kjøre utslippsfritt, må det finnes infrastruktur for lading og fylling.
Det mangler fortsatt mye før transportnæringen har et tilfredsstillende nettverk av fyllestasjoner på plass, slik at biogasskjøretøy kan benyttes i den utstrekning flere ønsker.
– For Coops del gir denne stasjonen trygghet for at vi får utnyttet potensialet i investeringene vi gjør i biogass-biler. Når vi etter hvert kan fylle biogass både ved hovedlageret vårt på Gardermoen og på lageret i Trondheim, kan vi kjøre utslippsfritt begge veger. Men vi har selvsagt ambisjon om videre utvikling – det krever flere fyllestasjoner, sier Hegvold
Trondheim kommune har vært en viktig bidragsyter i prosessen. På under seks uker ble utbyggingen av det Enova-støttede anlegget godkjent.
– Vi må berømme Trondheim kommune for svært rask og smidig saksbehandling, slik at vi raskt kom i gang med grunnarbeidene, sier Jogeir Munkeby i Gasum.
Iveco er en av kjøretøyleverandørene som satser på biogass i flere segmenter, fra varebiler og opp til de tyngste lastebilene.
– Det var hyggelig å kunne være med å gratulere både Trondheim kommune med LBG/CBG anlegg og Gasum som står for utbygning og drift. Iveco er positive til utviklingen, men skuffet over mangelen på politisk vilje til å innføre det grønne skiftet i form av avgift og bompengelette for biogass kjøretøy, sier Helene Norman-Dupuy, country manager i Iveco Norge til YrkesBil.