-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Raptor – GT med lasteplan
Ford F-150 Raptor er pickuptrucken for dem som virkelig har det travelt. Den er steintøff i terrenget – og elegant til fest. Nå kommer andre generasjon av bilen ingen trenger, men som så mange drømmer om.

Naturligvis kunne ikke Ford legge Raptor i skuffen. Til det var bilen både altfor populær og altfor merkevarebyggende.
Derfor står den nå som 2017-modell i helt ny innpakking på bilmessen i Detroit, sterkere enn noen gang, hakket raskere og samtidig betydelig mindre tørst.
Det siste henger sammen med at V8-motoren på 6,2 liter (411 hk og 588 Nm i moment) er erstattet av en 3,5-liters V6 EcoBoost-motor.
GT-motor
Denne er i sin grunnkonstruksjon lik motoren Ford tenker å bruke i GT.
Ford vil ikke oppgi eksakt effekt i Raptor, men motoren skal yte mer enn den gamle V8-eren. I tillegg skiftes den gamle sekstrinns girkassen ut med en ny med ti trinn fra fellesprosjektet mellom Ford og GM.
Raptor bygger på F-150, Fords ekstremt populære pickup-truck som i 2015-utgave er slanket med nær 350 kilo fordi den har fått ramme i aluminium. For Raptors vedkommende oppgis vektreduksjonen til snaue 250 kilo. Slikt hjelper på akselerasjonen.
Raptor er noe så sjeldent som en GT-bil i terrenget og i utgangspunktet en videreføring av SVT.
Hardhaus
Derfor het den opprinnelig SVT Raptor da Ford satte bilen i produksjon mot slutten av 2009, men SVT (Special Vehicle Team) er nå lagt under Ford Performance brand og SVT som betegnelse borte.
Og ja, Raptor tåler røft terreng og hardhendt behandling. Den ekstremt lange fjæringsveien svelger ganske lange hopp.
Det vet jeg det meste om etter at jeg med forrige utgave etter Detroit-messen i 2010 hoppet 16,5 meter på en dertil tilpasset bane i tilknytning til Las Vegas Raceway.
Det som kjennetegner Raptor er ikke først og fremst høy toppfart, men den voldsomme akselerasjonen. Å gi gass er omtrent som å trykke på pedalen i en Tesla Model S.
Den nye modellen kommer i salg i 2016.