-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Frykter "billig-transportører"
T.I.A. frykter neste år økt konkurranse fra utenlandskregistrerte vogntog, som fritt kan transportere varer innen Norge.

I 2009 vil en rekke land oppheve forbudet mot kabotasjetrafikk, det vil si at et vogntog kan ta transportoppdrag internt i et annet land.
Dette vil gi økt konkurranse i Norge fra "billigtransportører" fra lavkostnadsland, tror Truckers International Association (T.I.A)Norge.
- Vi frykter at norske arbeidsplasser vil gå tapt dersom ikke nye, konkrete, løsninger ligger på bordet, sier Pål Bernhardsen i T.I.A Norge.
I utgangen av 2009 vil det stå igjen to europeiske land igjen som vil få sine forbud opphevet tidligst innen 2010.
Estland: Forbud inntil 1. mai 2009
Latvia: Forbud inntil 1. mai 2009
Litauen: Forbud inntil 1. mai 2009
Den tsjekkiske republikk: Forbud inntil 1. mai 2009
Slovakia: Forbud inntil 1. mai 2009
Polen: Forbud inntil 1. mai 2009
Ungarn: Forbud inntil 1. mai 2009
Bulgaria: Forbud inntil tidligst 1. januar 2010
Romania: Forbud inntil tidligst 1. januar 2010
Berhandsen frykter også at store spedisjonskonsern vil benytte seg muligheten dette gir.
- En jevn strøm av kabotasjetrafikk vil utkonkurrere norsk transportnæring, sier han.
- Lite egnet for norsk forhold
I følge T.I.A. har disse utenlandske aktørene verken egnet transportredskap eller er skolert for å takle norske vinterforhold. De mener at det kan medføre flere ulykker på norske riksveger.
Bernhardsen gir et eksempel på hvordan en utenlandsk transportør kan utnytte kabotasje-prinsippet:
En utenlandsk aktør kan ha et vogntog gående i Norge i 2 måneder. Så sendes dette ut av landet og et nytt vogntog fra samme aktør settes inn i 2 nye måneders trafikk i Norge. Deretter kan disse to vogntogene rullere på oppdrag i Norge.
- Vi håper politikerne tar dette problemet på alvor og kommer med en snarlig løsning som kan bidra til å sikre arbeidsplassene til norske yrkessjåfører og transportører i årene fremover, siedr Pål Bernhardsen.
T.I.A mener med dette at det medfører følgende store konsekvenser:
1. Norske arbeidsplasser innen transport vil gå tapt som følge av dette da det blir lettere og enklere å benytte seg av en utenlandsk transportør som har helt annen prisning enn norske aktører.
2. Det vil bli en sterk økning i ulykkesstatistikk da utenlandske sjåfører og da spesielt fra østblokkland som har veldig liten kjøre erfaring på norske vinterveger.
3. Prisdumping ute på det norske transport markedet vil øke for og skaffe seg kjøring, noe som vil gå utover lønninger til norske sjåfører som for øvrig har alltid vært den tapende part i lønnsforhandlinger. Dermed vil rekruttering av nye norske sjåfører bli et stort problem fordi sjåføryrket vil miste sin status.