Vi møtte ingeniørene bak niende generasjon Hilux. Deriblant Suwadee Samuthananon (t.v.) som er Regional Chief Engineer i Toyota Motor Asia i Thailand og Makoto Inoue som er Vehicle Performance Leader i Toyota Motor Corporation i Japan.

Dette sier Hilux-ingeniørene om hengervekt og rekkevidde

Hvorfor får ikke nye helelektriske Toyota Hilux BEV høyere tillatt tilhengervekt og lengre rekkevidde? Vi har spurt ingeniørene som har utviklet pickupen.

Publisert

Toyota har selvsagt gått grundig til verks når de har utviklet en helelektrisk versjon av sin nest mest solgte bilmodell, Hilux. Kort sagt: Den skal takle og tåle alt. I alle fall alt som en Hilux med dieselmotor takler og tåler. Og det er ganske mye. 

Bare spør det tidligere Top Gear-teamet, som fånyttes prøvde å kverke et eksemplar av arten (google Top Gear og «Killing a Toyota», så skjønner du).

Her forklarer Toyota-ingeniørene om noen av avveiningene de har gjort for å gjøre Hilux elektrisk:

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS