-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Annenhver nye varebil var elektrisk i mai
Fallet i antall registrerte nye varebiler tiltok i mai. Samtidig har el-andelen blant nye varebiler aldri vært høyere, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Men varebilregistreringene samlet sett faller enda mer i mai enn de foregående månedene og trekker markant ned fallet så langt i år.
Ved inngangen til juni var det totalt registrert 10 184 nye varebiler, det er 18 prosent færre enn på samme tid i fjor.
I topp 10 er det bare Peugeot, Citroën og Renault som er frem både i mai og hittil i år.
Antall registrerte nye varebiler i mai måned isolert endte med 1 790 eksemplarer - nesten 32 prosent færre enn i mai i fjor.
Det forteller OFV i sin ferske statusrapport.
Nær halvparten elektriske
Mai måned ble likevel spesiell, for 45 prosent av alle nye varebiler var elektriske.
Det er «all time high» i el-andel blant varebilene, ifølge OFV.
Det er Volkswagen, Toyota og Ford som har levert flest elektriske varebiler så langt i år.
Selv om salget av nye varebiler totalt har gått ned, så er andelen elektriske varebiler definitivt på vei oppover.
Så langt i år er 45 prosent av alle nye varebiler elektriske, mot 32 prosent i fjor.
- Grunn til å stille spørsmål
- Det kan være grunn til å stille spørsmål om økonomien i norske bedrifter er så bra som mange hevder. Hadde den vært det, ville trolig flere selskaper prioritert å bytte ut gamle varebiler med nye, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i Opplysningsrådet for veitrafikken.
- På dette området kan det hende at usikkerheten som preger den globale økonomien gjør bedriftene noe mer avventende med hensyn til nye investeringer, sier Solberg Thorsen.
LES OGSÅ:
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Rekord: 693,38 kilometer på én lading - med maksimal nyttelast
-
Demonstrerte bransjens rivende utvikling
-
Ny Sprinter - hogd i stein
-
Oslo Motor Show: Vill, villere og villest
-
Prøvekjørt: Kia PV5 Cargo
-
Forberedt – men frykter bivirkninger
-
Full stans: Får ikke registrert bilene
-
Bekrefter: Her skal neste generasjon e-Crafter bygges
-
Plutselig brast litt av demningen