-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Annenhver nye varebil var elektrisk i mai
Fallet i antall registrerte nye varebiler tiltok i mai. Samtidig har el-andelen blant nye varebiler aldri vært høyere, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Men varebilregistreringene samlet sett faller enda mer i mai enn de foregående månedene og trekker markant ned fallet så langt i år.
Ved inngangen til juni var det totalt registrert 10 184 nye varebiler, det er 18 prosent færre enn på samme tid i fjor.
I topp 10 er det bare Peugeot, Citroën og Renault som er frem både i mai og hittil i år.
Antall registrerte nye varebiler i mai måned isolert endte med 1 790 eksemplarer - nesten 32 prosent færre enn i mai i fjor.
Det forteller OFV i sin ferske statusrapport.
Nær halvparten elektriske
Mai måned ble likevel spesiell, for 45 prosent av alle nye varebiler var elektriske.
Det er «all time high» i el-andel blant varebilene, ifølge OFV.
Det er Volkswagen, Toyota og Ford som har levert flest elektriske varebiler så langt i år.
Selv om salget av nye varebiler totalt har gått ned, så er andelen elektriske varebiler definitivt på vei oppover.
Så langt i år er 45 prosent av alle nye varebiler elektriske, mot 32 prosent i fjor.

- Grunn til å stille spørsmål
- Det kan være grunn til å stille spørsmål om økonomien i norske bedrifter er så bra som mange hevder. Hadde den vært det, ville trolig flere selskaper prioritert å bytte ut gamle varebiler med nye, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i Opplysningsrådet for veitrafikken.
- På dette området kan det hende at usikkerheten som preger den globale økonomien gjør bedriftene noe mer avventende med hensyn til nye investeringer, sier Solberg Thorsen.
LES OGSÅ:
-
Posten utvider avtale med Toyota
-
Renault forbereder kraftfullt comeback på varebil
-
Fiat tar mikro-transport på alvor
-
Lanserer nytt 2040-mål: - Kun utslippsfrie kjøretøy på norske veier
-
Defender Octa: Ikke overtatt av influensere, ennå
-
JAC prøver seg på flere målgrupper
-
Tilbyr garanti på syv år og ubegrenset kjørelengde
-
Nye Land Cruiser settes på prøve
-
Glem terreng: Spesialisten som er blitt allmennpraktiker
-
Maxus-importøren med nytt grep for å selge ut lagerbilene