-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Annenhver nye varebil var elektrisk i mai
Fallet i antall registrerte nye varebiler tiltok i mai. Samtidig har el-andelen blant nye varebiler aldri vært høyere, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Men varebilregistreringene samlet sett faller enda mer i mai enn de foregående månedene og trekker markant ned fallet så langt i år.
Ved inngangen til juni var det totalt registrert 10 184 nye varebiler, det er 18 prosent færre enn på samme tid i fjor.
I topp 10 er det bare Peugeot, Citroën og Renault som er frem både i mai og hittil i år.
Antall registrerte nye varebiler i mai måned isolert endte med 1 790 eksemplarer - nesten 32 prosent færre enn i mai i fjor.
Det forteller OFV i sin ferske statusrapport.
Nær halvparten elektriske
Mai måned ble likevel spesiell, for 45 prosent av alle nye varebiler var elektriske.
Det er «all time high» i el-andel blant varebilene, ifølge OFV.
Det er Volkswagen, Toyota og Ford som har levert flest elektriske varebiler så langt i år.
Selv om salget av nye varebiler totalt har gått ned, så er andelen elektriske varebiler definitivt på vei oppover.
Så langt i år er 45 prosent av alle nye varebiler elektriske, mot 32 prosent i fjor.

- Grunn til å stille spørsmål
- Det kan være grunn til å stille spørsmål om økonomien i norske bedrifter er så bra som mange hevder. Hadde den vært det, ville trolig flere selskaper prioritert å bytte ut gamle varebiler med nye, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i Opplysningsrådet for veitrafikken.
- På dette området kan det hende at usikkerheten som preger den globale økonomien gjør bedriftene noe mer avventende med hensyn til nye investeringer, sier Solberg Thorsen.
LES OGSÅ:
-
Ny racinginspirert Ranger
-
Ny billig-Berlingo
-
Komfort eller nytte: Vanskelige prioriteter?
-
Fremtidens varebil kan komme fra Melbourne
-
Storavtale mellom Toyota og GK: Opptil 150 varebiler i året i Norge
-
Strippet Bronco
-
Fords europeiske ryggrad, Transit, fyller 60 (eller gjør den?)
-
Transit på styrkemedisin – muskel-Van-parade på Goodwood
-
Fra september kan du ta eksamen for nasjonalt varebilløyve
-
Kollektivfelt: Full tilgang for varebiler - lastebiler på biogass får nekt