-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Annenhver nye varebil var elektrisk i mai
Fallet i antall registrerte nye varebiler tiltok i mai. Samtidig har el-andelen blant nye varebiler aldri vært høyere, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Men varebilregistreringene samlet sett faller enda mer i mai enn de foregående månedene og trekker markant ned fallet så langt i år.
Ved inngangen til juni var det totalt registrert 10 184 nye varebiler, det er 18 prosent færre enn på samme tid i fjor.
I topp 10 er det bare Peugeot, Citroën og Renault som er frem både i mai og hittil i år.
Antall registrerte nye varebiler i mai måned isolert endte med 1 790 eksemplarer - nesten 32 prosent færre enn i mai i fjor.
Det forteller OFV i sin ferske statusrapport.
Nær halvparten elektriske
Mai måned ble likevel spesiell, for 45 prosent av alle nye varebiler var elektriske.
Det er «all time high» i el-andel blant varebilene, ifølge OFV.
Det er Volkswagen, Toyota og Ford som har levert flest elektriske varebiler så langt i år.
Selv om salget av nye varebiler totalt har gått ned, så er andelen elektriske varebiler definitivt på vei oppover.
Så langt i år er 45 prosent av alle nye varebiler elektriske, mot 32 prosent i fjor.

- Grunn til å stille spørsmål
- Det kan være grunn til å stille spørsmål om økonomien i norske bedrifter er så bra som mange hevder. Hadde den vært det, ville trolig flere selskaper prioritert å bytte ut gamle varebiler med nye, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i Opplysningsrådet for veitrafikken.
- På dette området kan det hende at usikkerheten som preger den globale økonomien gjør bedriftene noe mer avventende med hensyn til nye investeringer, sier Solberg Thorsen.
LES OGSÅ:
-
Snart kommer flere elvarebiler med firehjulsdrift
-
e-Deliver 5: Ny prispresser fra Maxus
-
BYD blir stadig mer italiensk
-
Nå kommer Maxus eTerron 9 til Norge
-
Posten utvider avtale med Toyota
-
Renault forbereder kraftfullt comeback på varebil
-
Fiat tar mikro-transport på alvor
-
Lanserer nytt 2040-mål: - Kun utslippsfrie kjøretøy på norske veier
-
Defender Octa: Ikke overtatt av influensere, ennå
-
JAC prøver seg på flere målgrupper