-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Annenhver nye varebil var elektrisk i mai
Fallet i antall registrerte nye varebiler tiltok i mai. Samtidig har el-andelen blant nye varebiler aldri vært høyere, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Men varebilregistreringene samlet sett faller enda mer i mai enn de foregående månedene og trekker markant ned fallet så langt i år.
Ved inngangen til juni var det totalt registrert 10 184 nye varebiler, det er 18 prosent færre enn på samme tid i fjor.
I topp 10 er det bare Peugeot, Citroën og Renault som er frem både i mai og hittil i år.
Antall registrerte nye varebiler i mai måned isolert endte med 1 790 eksemplarer - nesten 32 prosent færre enn i mai i fjor.
Det forteller OFV i sin ferske statusrapport.
Nær halvparten elektriske
Mai måned ble likevel spesiell, for 45 prosent av alle nye varebiler var elektriske.
Det er «all time high» i el-andel blant varebilene, ifølge OFV.
Det er Volkswagen, Toyota og Ford som har levert flest elektriske varebiler så langt i år.
Selv om salget av nye varebiler totalt har gått ned, så er andelen elektriske varebiler definitivt på vei oppover.
Så langt i år er 45 prosent av alle nye varebiler elektriske, mot 32 prosent i fjor.

- Grunn til å stille spørsmål
- Det kan være grunn til å stille spørsmål om økonomien i norske bedrifter er så bra som mange hevder. Hadde den vært det, ville trolig flere selskaper prioritert å bytte ut gamle varebiler med nye, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i Opplysningsrådet for veitrafikken.
- På dette området kan det hende at usikkerheten som preger den globale økonomien gjør bedriftene noe mer avventende med hensyn til nye investeringer, sier Solberg Thorsen.
LES OGSÅ:
-
Stellantis: Slutten for hydrogen
-
Minstelønn og utvidet løyveplikt skal redusere varebilkriminalitet
-
Lite Buzz i USA
-
Sikret storavtale med Posten: – Potensialet er 30-40 biler i år og neste år
-
Toyota inngår samarbeidsavtale med Norges Lastebileier-Forbund
-
Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
Pickup plugget for miljøet
-
Skoda-pickup for Tour de France