-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
MAN vil bli global
Det er ikke bare Scania som MAN har i kikkerten. MAN, som i flere år har hatt et motorsamarbeide med International Navistar i USA, har vært ute etter denne nest største aktøren på det tunge lastebilmarkedet i USA (class 8) i lang tid.
Men ifølge MAN-kilder var det bokholderitekniske ikke i orden, og er det noe MAN skyr som pesten så er det ikke-verifiserbare regnskapstall. MAN kjøpte den britiske produsenten ERF for noen år siden. ERF var eid av den kanadiske lastebilprodusenten Western Star, og MAN kjøpte.
Det viste seg at ERFs regnskap var nærmere fri fantasi enn den hele og fulle sannhet, og MAN tapte masse penger på det. Derfor er et skikkelig regnskap helt påkrevet før MAN skriver ut sjekker.
- Navistar er fortsatt en aktuell kandidat for oss, men de gjøre ferdig leksene sine først, sa MANs konsernsjef Håkan Samuelsson til den britiske avisen Financial Times forleden dag.
Asia er viktig for lastebilindustrien for tiden, og en av grunnene til at MAN ønsker seg Scania, er at Scania har fotfeste i Korea. Korea er i seg selv et stort lastebilmarked – og landet ligger ikke langt fra Kina, som regnes som verdens mest interessante bilmarked for øyeblikket.