-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Den elektriske yrkesbilmessen
Har du begynt å bli hybrid-fan? Glem det. Det er sååå 2008. Nå er det helelektrisk som gjelder.
Det var er vanskelig å finne en eneste bilprodusentstand som ikke hadde i det minste en elektrisk konseptbil å vise fram på IAA.
I tillegg kryr det av mindre leverandørfirmaer av elektriske kunnskaper og tjenester.
De franske produsentene er spesielt el-frelste. Renault Kangoo ZE var en verdenspremierer i går, og verken Citroen eller Peugeot skjulte sine kontakter. De tyske er mer moderate, men skjuler ikke akkurat sine ambisjoner de heller.
Les flere saker fra IAA:
Bildekarusell fra åpningsdagen
Det som skiller akkurat nå er faktisk de produsentene som insisterer på at el-kompetansen er inhouse, og de som gjerne averterer sine samarbeidspartnere og avtaler.
Og det er vel ingen som lenger tviler på at elektriske varebiler er smart og bra – og tidsmessig kanskje rett rundt hjørnet for allmenn bruk.
Hovedspørsmålet er fortsatt NÅR? Når blir teknologien rimelig nok og tilgjengelig nok til at det monner?
Men det morsomme spørsmålet er:Hvem klarer å overkomme utfordringene og skape fordeler av de særegenhetene elektrisk drevne nyttekjøretøy tross alt vil ha?
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no