IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk
IAA elektrisk

Den elektriske yrkesbilmessen

Har du begynt å bli hybrid-fan? Glem det. Det er sååå 2008. Nå er det helelektrisk som gjelder.

Publisert

Det var er vanskelig å finne en eneste bilprodusentstand som ikke hadde i det minste en elektrisk konseptbil å vise fram på IAA.

I tillegg kryr det av mindre leverandørfirmaer av elektriske kunnskaper og tjenester.

De franske produsentene er spesielt el-frelste. Renault Kangoo ZE var en verdenspremierer i går, og verken Citroen eller Peugeot skjulte sine kontakter. De tyske er mer moderate, men skjuler ikke akkurat sine ambisjoner de heller.

Les flere saker fra IAA:

Ivecos drømmebil

Superbus med måkevinger

Bildekarusell fra åpningsdagen

Det som skiller akkurat nå er faktisk de produsentene som insisterer på at el-kompetansen er inhouse, og de som gjerne averterer sine samarbeidspartnere og avtaler.

Og det er vel ingen som lenger tviler på at elektriske varebiler er smart og bra – og tidsmessig kanskje rett rundt hjørnet for allmenn bruk.

Hovedspørsmålet er fortsatt NÅR? Når blir teknologien rimelig nok og tilgjengelig nok til at det monner?

Men det morsomme spørsmålet er:Hvem klarer å overkomme utfordringene og skape fordeler av de særegenhetene elektrisk drevne nyttekjøretøy tross alt vil ha?

Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no

Powered by Labrador CMS