-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Superbus med måkevinger
IAA HANNOVER: Superbus er ikke bare vanvittig å se på, den har også vanvittige egenskaper. Elektrisk drevet, styring på to aksler, 23 passasjerplasser og 250 km/t i toppfart.

Superbus ble avduket i formiddag. Det spektakulære fartøyet er utviklet av Nederlands første astronaut, prof. dr. Wubbo Ockels, ved Delft tekniske universitet.
Se flere bilder fra IAA Hannover her.
Tankegangen bak det noe aparte prosjektet er høyfartstransport av busspassasjerer på motorveinettet.
Bussen er omtrent like bred og lang som en vanlig buss (2,55 meter bred, 15 meter lang), men bare 1,65 meter høy, og kan kjøres helt greit på vanlige veier.
Den tar opp til 23 passasjer, og som sitter i luksusseter som de kommer til gjennom 16 måkevingedører. Bussføreren sitter imidlertid senterplassert foran.
I følge mannen bak prosjektet bruker den omtrent like mye energi i 250 km/t som en vanlig buss bruker i 100 km/t. Dermed rekker batteriene til 200 km. Det er tenkt at de byttes med fulladete batterier i en pistop-løsning.
De fire elektriske motorene yter til sammen 400 kw, altså ca 550 hester. Så godt som hele strukturen er støpt i karbonfiber, som bidrar til å forklare prisen.
Ett eksemplar koster nå 10 millioner euro, men om den settes i serieproduksjon regner man med å redusere dette til ca 1 million euro. Les mer om Superbus på prosjektets hjemmeside.
PS!
Les hva BilNorge.no skrev for snart 10 år siden:
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no