-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
EU har vedtatt varebil-CO2
EU-parlamentet har banket kommende CO2-krav for varebiler. Også rushavgift for tunge kjøretøy er et hakk nærmere gjennomføring.


EU-parlamentet vedtok i går offisielt de nye CO2-kravene for lette kommersielle kjøretøy, altså varebiler.
Med en gradvis innføring gjennom 2014 til 2016, skal bilprodusentene i 2017 ha maksimalt 175 gram CO2 per kilometer som gjennomsnittsutslipp på varebiler.
Innen 2020 er målet 147 gram i gjennomsnitt.
Og det er et stykke å gå. YrkesBil har tidligere påvist at det knapt finnes en varebil i dag som møter disse kravene – og at varebiler flest ligger i rødfeltet av ny miljømerking.
Lastebilavgifter på vei
EU-rådet vedtok mandag denne uken sin innstilling til direktivutkastet som endrer Eurovignettdirektivet, regelverket som danner rammene for avgiftslegging av tyngre kjøretøy på europeiske veier.
Hensikten med direktivutkastet er å begrense forurensing og trafikkorker. I sitt innspill legger Rådet til rette for at medlemslandene kan ilegge lastebiler en ny avgift for eksterne kostnader.
De vil også kunne tilpasse infrastrukturavgiften til å ta hensyn til trafikkorker. Direktivet skal nå til andregangs behandling i Europaparlamentet.
LES DETALJERT TIDLIGERE YB-SAK: Enighet om nye lastebilavgifter