-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
EU har vedtatt varebil-CO2
EU-parlamentet har banket kommende CO2-krav for varebiler. Også rushavgift for tunge kjøretøy er et hakk nærmere gjennomføring.


EU-parlamentet vedtok i går offisielt de nye CO2-kravene for lette kommersielle kjøretøy, altså varebiler.
Med en gradvis innføring gjennom 2014 til 2016, skal bilprodusentene i 2017 ha maksimalt 175 gram CO2 per kilometer som gjennomsnittsutslipp på varebiler.
Innen 2020 er målet 147 gram i gjennomsnitt.
Og det er et stykke å gå. YrkesBil har tidligere påvist at det knapt finnes en varebil i dag som møter disse kravene – og at varebiler flest ligger i rødfeltet av ny miljømerking.
Lastebilavgifter på vei
EU-rådet vedtok mandag denne uken sin innstilling til direktivutkastet som endrer Eurovignettdirektivet, regelverket som danner rammene for avgiftslegging av tyngre kjøretøy på europeiske veier.
Hensikten med direktivutkastet er å begrense forurensing og trafikkorker. I sitt innspill legger Rådet til rette for at medlemslandene kan ilegge lastebiler en ny avgift for eksterne kostnader.
De vil også kunne tilpasse infrastrukturavgiften til å ta hensyn til trafikkorker. Direktivet skal nå til andregangs behandling i Europaparlamentet.
LES DETALJERT TIDLIGERE YB-SAK: Enighet om nye lastebilavgifter