-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS

NLF vil få ned antall dramatiske overskrifter i media
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) mener måten Statens vegvesen (SVV) har rapportert til media fra tungbilkontroller på har ført til «feil, mangler og dramatiske overskrifter i media». Nå blir praksisen justert.
NLF melder i et nyhetsbrev at de etter god dialog og samarbeid med SVV har klart å få gjennom små endringer i skjemaene som sendes til media etter at SVV har holdt sine kontroller.
«Den viktigste endringen er at SVV har fjernet feltet for antall kontrollerte tunge kjøretøy. Fra nå av rapporterer de kun antallet de har hatt innom kontrollplassen. Dette innføres fordi måten det frem til nå har blitt rapportert inn, har ført til feil og mangler i tillegg til dramatiske overskrifter i media», skriver NLF.
Oppfattes feil
Forbundet viser til at SVV tidligere eksempelvis har meldt om at det er feil på seks av 12 kontrollerte tunge kjøretøy, og mener dette kan oppfattes som om det er feil ved halvparten av alle tungbiler.
«Ved å kun fokusere på antallet de har hatt innom kontrollplassen, håper man på å få nyansert dette bildet», heter det i nyhetsbrevet.
– Vi er svært glade for at Statens vegvesen endrer måten de skriver sine meldinger på, og at det fokuseres på totalantallet som har vært innom kontrollplassen og hvor stor andel av disse som det er reagert mot. Vi tror dette vil gi et mye riktigere bilde av de faktiske resultatene og fjerne mulighetene enkelte medier har til å lage et bilde som fremstår verre enn det er, sier NLF-direktør Geir A. Mo.
Må ivareta personvern
Det presiseres videre at SVVs kontrollører skal fjerne alle kjennemerker, firmanavn i tillegg til at personer må sladdes på de bildene som sendes fra SVV til media.