-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Over 250.000 tungbilkontroller hittil i år
– Kontrollørene våre bidrar til alles trafikksikkerhet hver eneste dag, sier seksjonsleder i Statens vegvesen, Marianne Moe.
256.553 tunge kjøretøy har vært innom en av landets kontrollstasjoner eller kontrollplasser så langt i år. Av disse har 25.022 fått skriftlig mangel, 12.287 har fått bruksforbud, 5611 har fått gebyr og 1003 førere har blitt anmeldt.
– De fleste tunge kjøretøyene som ruller på norske veger er i god stand. Og de aller fleste førerne gjør hva de kan for å ivareta sikkerheten. Vår oppgave er å stoppe de som, bevisst eller ubevisst, går på akkord med både sikkerhet og regelverk. Vi jobber for bedre trafikksikkerhet, likere konkurransevilkår i transportbransjen og gode arbeidsforhold for sjåførene, sier Moe.
Får ikke fortsette før feil er utbedret
Bruksforbud betyr at kjøretøyet ikke får fortsette før feil eller mangler er utbedret. Det kan for eksempel dreie seg om å fjerne flagg, juggel og utstyr som hindrer sikten eller å sikre lasten bedre. Slike feil er ofte relativt raskt utbedret.
Tekniske feil på for eksempel bremser kan ta lengre tid å reparere. Da kan kjøretøyet ende opp med å bli berget til et verksted.
Skal luke ut de med feil og mangler
Statens vegvesen jobber hele tiden for å bli bedre til å plukke ut de riktige kjøretøyene til kontroll.
– Vi ønsker å bruke det meste av tiden vår på de som faktisk har feil og mangler. De finner vi blant annet ved å bruke teknologiske hjelpemidler og registre. Vi er også avhengige av kontrollører som bruker sansene og erfaringen sin til å plukke ut de kjøretøyene vi bør se nærmere på, sier Moe.
Fra statistikken:
- Overlast har så langt i år resultert i 3227 bruksforbud og 1966 gebyr.
- Mangelfull lastsikring har ført til 3385 bruksforbud og 44 anmeldelser.
- Dårlige dekk eller manglende kjettinger på vinterføre har ført til 152 bruksforbud, 1642 gebyr og 4 anmeldelser.
- 626 førere har fått gebyr for brudd på kjøre- og hviletidsreglene, mens 591 har blitt anmeldt for brudd på disse reglene.