En yrkesbil av det mer eksklusive slaget.

Defender vare? Hvorfor ikke pickup?

Etter å ha hatt en viss suksess med Defender Cabriolet var det kort vei til å bygge en pickup-versjon av modellen.

Publisert

Det er et par år siden Heritage Customs i Nederland begynte å bygge kabriolet-modeller av Defender.

Det ble en ganske primitiv kalesje, umulig å slå helt ned, men man måtte i hvert fall kutte vekk deler av bakparten.

Det viste seg å gå greit, gikk ikke ut over bilens egenskaper og myndighetene sa OK.

Så hvorfor ikke kaste hele kalesje-styret og bygge en pickup slik fabrikken selv tilbød i gamle dager?

Man tok den lange bilen, 130 heter den og måler 510 cm, kuttet av ganske mye bak C-stolpen og kastet ut den tredje seteraden.

Det er ikke gjort noe med de utvendige målene, men der er bygget en ny bakvegg med en stor rute og baklemmen er hentet fra bakdøren på produsksonsmodellen, men kuttet ned. Den er fremdeles sidehengslet som på originalen.

Under panseret på prototypen ligger V8 motoren på 425 hk.

Heritage driver hovedsakelig med å jazze opp eksisterende Defendere, med luksuriøse interiører, spesialdesignede finesser utvendig og andre elementer som skal få Defenderen din til å fremstå enda mer eksklusiv enn det den egentlig er.

Som pickup blir den åpenbart enda mer spesiell.

Hvor spesiell, og til hvilken pris, aner vi ennå ikke. Fremdeles prøver Heritage Custom seg frem, men de lover at bilen, med endelige spesifikasjoner og pris, skal presenteres på Goodwood Festival of Speed neste år.

Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Foto: Heritage
Powered by Labrador CMS