-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Elektrisk pickup: Lover «alt» som forventes av en yrkesbil
Isuzu valgte Norge da de skulle sette nye elektriske D-Max EV på prøve.
Det norske selskapet e-Motive Technology AS, som bistår globale bilprodusenter med å kvalitetssikre nye modeller før lansering, ble hyret inn av Isuzu for å sette nye D-Max EV på prøve.
Etter flere måneder med intensiv kjøring under krevende norske forhold, hevder Isuzu resultatet er at D-Max EV leverer «alt» profesjonelle brukere forventer av en arbeidsbil.
– Bilen har vist seg å være veldig stabil og driftssikker, selv med lange dager, tung last og krevende forhold. Det som kanskje har imponert mest, er kraftleveransen – den har rikelig med moment, og den trekker jevnt og kontrollert, også med full henger og en vogntogvekt på rundt 5,5 tonn til sammen, hevder Jonas Lyng Nilssen, testsjåfør i e-Motive Technology, i en pressemelding.
Overgår Hilux på papiret
D-Max EV har en tillatt tilhengervekt på 3,5 tonn og nyttelast på ett tonn, altså det samme som dieselversjonen.
Den endelige rekkevidden er ikke fastsatt, men importøren opplyser at «tester i Norge under normal kjøring viser at bilen oppnår godt over 300 kilometer».
300 kilometer rekkevidde imponerer kanskje ikke så mange i elbilblaserte Norge i 2025, men det er lenger enn hva Toyota antyder at deres nye elektriske Hilux BEV skal klare: Rundt 240 kilometer.
Legg til at Hilux BEV har en oppgitt tilhengervekt på 1,6 tonn og nyttelast på 715 kilo, så er det all grunn til å tro at det skal bli krevende for Toyota å konkurrere mot Isuzu i dette segmentet - som vel er for en nisje å regne, i alle fall i Norge.
LES OGSÅ:
80 000 km i all slags terreng
Testkjøringen for D-Max EV hevdes å ha vært omfattende.
Bilen har ifølge importøren kjørt «nærmest døgnet rundt siden februar», til sammen 80 000 km «gjennom all slags terreng, geografi og underlag».
Testrutene besto av asfalt, grus, landevei, stigninger, off-road og motorvei, opplyses det, og bilen hadde ofte to ladestopp per skift.
Ladekurver, hastighet og hvordan bilen takler hyppig hurtiglading meldes tilbake til fabrikk, sies det - men det opplyses ikke om noen av disse parameterne i pressemeldingen.
Isuzu vil berolige diesel-pickup-entusiaster med elbilskepsis ved å love at «D-Max EV skal gi den samme robuste følelsen som dieseldrevne D-Max».
LES OGSÅ:
-
Defender vare? Hvorfor ikke pickup?
-
Årets prisdryss for nyttekjøretøy
-
Ny generasjon Hilux: Helelektrisk pickup som skal tåle «alt»
-
Dette sier Hilux-ingeniørene om hengervekt og rekkevidde
-
Lover det beste fra to verdener
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
Pickup plugget for miljøet
-
Skoda-pickup for Tour de France
-
Nå kommer Maxus eTerron 9 til Norge