-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volta Trucks begjærer seg konkurs
Kun drøye to uker etter at den elektriske lastebilen fra Volta Trucks ble vist frem på Transport & Logistikk-messen i Lillestrøm, begjærer den svenske produsenten oppbud.
Det var DB Schenker i Norge som hadde den elektriske lastebilen med det futuriske designet stående på sin stand under Transport & Logistikk helt i slutten av september.
Det tyske logistikk-konsernet er et av selskapene som har tegnet betydelige avtaler med Volta Trucks om kjøp av elektriske lastebiler.
Ifølge Reuters har Volta hentet totalt over 300 millioner Euro fra investorer, og skal ha hatt en ordrebok per nå på rundt 5.000 kjøretøy.
Nå spøker det imidlertid for fremtiden til Volta Trucks, som ville utfordre de etablerte aktørene i lastebilmarkedet med en ny helelektrisk 16-tonner.
Underleverandør konkurs
Mandag kveld, 16. oktober, besluttet nemlig styret i svenske Volta Trucks AB å begjære oppbud i selskapet.
Dette fremgikk først i en pressemelding tirsdag morgen fra Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB, som eier rundt ti prosent av aksjene i Volta Trucks.
Styret i Volta Trucks har senere tirsdag selv publisert en melding, der de forklarer at problemene for selskapet tiltok i august, da en av selskapets viktige underleverandører – amerikanske Proterra, som skulle levere batterier – begjærte oppbud i en såkalt Chapter 11 Bankruptcy i USA.
Volta Trucks har som følge av dette fått utfordringer med å produsere det antall lastebiler de hadde planlagt, og de har ikke klart å hente inn tilstrekkelig med frisk kapital for å finne nye, levedyktige løsninger.
Styret beklager
Volta Trucks har hovedkvarter i Sverige, men har også operasjoner i Storbritannia og andre land.
I første omgang er det i Sverige selskapet har begjært oppbud,
men de jobber nå med å gjøre det samme i selskapet Volta Trucks Limited i Storbritannia og i andre jurisdiksjoner der de opererer.
Produksjonen av Volta Trucks-bilene foregår på en fabrikk i Østerrike, som eies av Steyr Automotive.
Styret i Volta Trucks skriver at de beklager konsekvensene konkursen får, for alt fra egne ansatte, til samarbeidspartnere og kunder.