-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Volta Trucks begjærer seg konkurs
Kun drøye to uker etter at den elektriske lastebilen fra Volta Trucks ble vist frem på Transport & Logistikk-messen i Lillestrøm, begjærer den svenske produsenten oppbud.
Det var DB Schenker i Norge som hadde den elektriske lastebilen med det futuriske designet stående på sin stand under Transport & Logistikk helt i slutten av september.
Det tyske logistikk-konsernet er et av selskapene som har tegnet betydelige avtaler med Volta Trucks om kjøp av elektriske lastebiler.
Ifølge Reuters har Volta hentet totalt over 300 millioner Euro fra investorer, og skal ha hatt en ordrebok per nå på rundt 5.000 kjøretøy.
Nå spøker det imidlertid for fremtiden til Volta Trucks, som ville utfordre de etablerte aktørene i lastebilmarkedet med en ny helelektrisk 16-tonner.
Underleverandør konkurs
Mandag kveld, 16. oktober, besluttet nemlig styret i svenske Volta Trucks AB å begjære oppbud i selskapet.
Dette fremgikk først i en pressemelding tirsdag morgen fra Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB, som eier rundt ti prosent av aksjene i Volta Trucks.
Styret i Volta Trucks har senere tirsdag selv publisert en melding, der de forklarer at problemene for selskapet tiltok i august, da en av selskapets viktige underleverandører – amerikanske Proterra, som skulle levere batterier – begjærte oppbud i en såkalt Chapter 11 Bankruptcy i USA.
Volta Trucks har som følge av dette fått utfordringer med å produsere det antall lastebiler de hadde planlagt, og de har ikke klart å hente inn tilstrekkelig med frisk kapital for å finne nye, levedyktige løsninger.
Styret beklager
Volta Trucks har hovedkvarter i Sverige, men har også operasjoner i Storbritannia og andre land.
I første omgang er det i Sverige selskapet har begjært oppbud,
men de jobber nå med å gjøre det samme i selskapet Volta Trucks Limited i Storbritannia og i andre jurisdiksjoner der de opererer.
Produksjonen av Volta Trucks-bilene foregår på en fabrikk i Østerrike, som eies av Steyr Automotive.
Styret i Volta Trucks skriver at de beklager konsekvensene konkursen får, for alt fra egne ansatte, til samarbeidspartnere og kunder.