-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Over 2.000 besøkende: – Målet er Volvodager hvert år fremover
Gjennom to hektiske mai-uker var Volvo Maskins nye ruvende anlegg ved Drøbak midtpunkt for Volvo-dagene 2025.
Her var kunder fra hele landet invitert til å oppleve og teste lastebiler og anleggsmaskiner. I tillegg var det presentasjoner både av dagens produkter og løsninger – og informasjon om hvordan Volvo ser for seg fremtiden.

Arrangementet samlet hele Volvo-gruppen i Norge, med Volvo Maskin, Volvo Financial Services, Volvo Penta, Volvo Buss, Renault Trucks og Volvo Trucks.
– Hensikten har vært å vise hvordan selskapet jobber mot en bærekraftig fremtid, og presentere bredden av løsninger som dekker ulike behov i markedet, sier ansvarlig for arrangementet, markeds- og kommunikasjonsdirektør Preben Wilhelmsen.

Volvos mål
– Volvo-dagene ble sist arrangert på Gardermoen i 2017, så det er en tradisjon som nå gjenoppstår – og som vi håper skal bli en årviss foreteelse i fortsettelsen, sier Wilhelmsen videre til YrkesBil.
Administrerende direktør i Volvo Trucks Norge, Karstein Ahlin, sa også i et intervju med YrkesBil i vinter at de har mål om å samarbeide mer med Volvo Maskin.
– Vi snakker sammen og har ambisjoner om å kommersielt sett jobbe mer sammen, men det er ingen ting som tilsier at vi ute i markedene skal ha noen fellesfunksjoner – selv om vi har en felles eier på toppen. Et eksempel på et samarbeid er Volvo Days i mai som vi arrangerer sammen ved Volvo Maskin, sa Ahlin.
Preben Wilhelmsen understreker at både Volvo Trucks og Volvo Construction har klare mål for utslippsreduksjoner:
– Volvo Trucks’ mål er 50 prosent redusert CO2-avtrykk i 2030 og 100 prosent i 2040. Volvo Construction Equipment har lignende mål. I 2030 skal mer enn 35 prosent av alle solgte maskiner være elektriske, og i 2040 skal 100 prosent være nullutslippsmaskiner, sier han.
Bredden
Volvodagene 2025 hadde et tydelig hovedfokus på batterielektriske og biogassdrevne drivlinjer.
Samtidig ble Volvos mest effektive dieselmotorer presentert som en fortsatt viktig del av konsernets helhetlige tilbud.
– Hele konseptet gjenspeiler at våre nullutslipps- og bærekraftige løsninger fungerer godt i markedet allerede i dag, sier Karstein Ahlin, administrerende direktør i Volvo Norge.
– Det er avgjørende for oss å vise kundene den store bredden av våre løsninger, legger han til.

Over 2.000 deltok
– Vi er stolte av å kunne vise frem både kraft og bærekraft, sier Lasse Sætre, produktsjef i Volvo Norge.
– Fra bygg og anlegg til langtransport og distribusjon – vi har løsninger som dekker alle behov, avslutter han.
Da sluttstrek ble satt hadde noe over 2.000 deltatt i arrangementet, inkludert en skoledag med 350 ungdomsskole- og vgs-elever.
Arrangementssted var altså Volvo Maskins ruvende nye anlegg ved Drøbak, som sto ferdig i november 2024 – og som fikk sin offisielle åpning under Volvo-dagene 2025.
Med en sluttsum på ca 400 millioner kroner er anlegget Volvo Maskins hittil største enkeltinvestering på dette området.

Testbilene
Dette er lastebilene kundene fikk oppleve under Volvo-dagene 2025:
Volvo FH Aero Electric 4×2 med kameraspeil
Volvo FH16 Aero 4×2 med XXL hytte og kameraspeil
Volvo FMX Electric 6×4 med 3-veis tipper
Gassdrevet Volvo FM 4×2 med kameraspeil
Volvo FH16 780 6×4 tippbil.
LES OGSÅ:
-
Tunge Volvoer i Cannonball
-
Volvo rydder opp hos Renault
-
Volvos nye elektriske flaggskip
-
Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg
-
Åpnet ny produksjonslinje i Egypt, dedikert Volvo busser for Europa
-
– Vi ser økt etterspørsel etter denne typen lastebiler
-
Smått og stort på Dyrsku'n
-
Kameraspeil også på ADR-biler
-
- Vi ser at godt utstyrte og flott lakkerte lastebiler tiltrekker seg gode sjåfører
-
Slår av motoren i nedoverbakker