-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Over 2.000 besøkende: – Målet er Volvodager hvert år fremover
Gjennom to hektiske mai-uker var Volvo Maskins nye ruvende anlegg ved Drøbak midtpunkt for Volvo-dagene 2025.
Her var kunder fra hele landet invitert til å oppleve og teste lastebiler og anleggsmaskiner. I tillegg var det presentasjoner både av dagens produkter og løsninger – og informasjon om hvordan Volvo ser for seg fremtiden.

Arrangementet samlet hele Volvo-gruppen i Norge, med Volvo Maskin, Volvo Financial Services, Volvo Penta, Volvo Buss, Renault Trucks og Volvo Trucks.
– Hensikten har vært å vise hvordan selskapet jobber mot en bærekraftig fremtid, og presentere bredden av løsninger som dekker ulike behov i markedet, sier ansvarlig for arrangementet, markeds- og kommunikasjonsdirektør Preben Wilhelmsen.

Volvos mål
– Volvo-dagene ble sist arrangert på Gardermoen i 2017, så det er en tradisjon som nå gjenoppstår – og som vi håper skal bli en årviss foreteelse i fortsettelsen, sier Wilhelmsen videre til YrkesBil.
Administrerende direktør i Volvo Trucks Norge, Karstein Ahlin, sa også i et intervju med YrkesBil i vinter at de har mål om å samarbeide mer med Volvo Maskin.
– Vi snakker sammen og har ambisjoner om å kommersielt sett jobbe mer sammen, men det er ingen ting som tilsier at vi ute i markedene skal ha noen fellesfunksjoner – selv om vi har en felles eier på toppen. Et eksempel på et samarbeid er Volvo Days i mai som vi arrangerer sammen ved Volvo Maskin, sa Ahlin.
Preben Wilhelmsen understreker at både Volvo Trucks og Volvo Construction har klare mål for utslippsreduksjoner:
– Volvo Trucks’ mål er 50 prosent redusert CO2-avtrykk i 2030 og 100 prosent i 2040. Volvo Construction Equipment har lignende mål. I 2030 skal mer enn 35 prosent av alle solgte maskiner være elektriske, og i 2040 skal 100 prosent være nullutslippsmaskiner, sier han.
Bredden
Volvodagene 2025 hadde et tydelig hovedfokus på batterielektriske og biogassdrevne drivlinjer.
Samtidig ble Volvos mest effektive dieselmotorer presentert som en fortsatt viktig del av konsernets helhetlige tilbud.
– Hele konseptet gjenspeiler at våre nullutslipps- og bærekraftige løsninger fungerer godt i markedet allerede i dag, sier Karstein Ahlin, administrerende direktør i Volvo Norge.
– Det er avgjørende for oss å vise kundene den store bredden av våre løsninger, legger han til.

Over 2.000 deltok
– Vi er stolte av å kunne vise frem både kraft og bærekraft, sier Lasse Sætre, produktsjef i Volvo Norge.
– Fra bygg og anlegg til langtransport og distribusjon – vi har løsninger som dekker alle behov, avslutter han.
Da sluttstrek ble satt hadde noe over 2.000 deltatt i arrangementet, inkludert en skoledag med 350 ungdomsskole- og vgs-elever.
Arrangementssted var altså Volvo Maskins ruvende nye anlegg ved Drøbak, som sto ferdig i november 2024 – og som fikk sin offisielle åpning under Volvo-dagene 2025.
Med en sluttsum på ca 400 millioner kroner er anlegget Volvo Maskins hittil største enkeltinvestering på dette området.

Testbilene
Dette er lastebilene kundene fikk oppleve under Volvo-dagene 2025:
Volvo FH Aero Electric 4×2 med kameraspeil
Volvo FH16 Aero 4×2 med XXL hytte og kameraspeil
Volvo FMX Electric 6×4 med 3-veis tipper
Gassdrevet Volvo FM 4×2 med kameraspeil
Volvo FH16 780 6×4 tippbil.
LES OGSÅ:
-
Volvo mener denne vil «revolusjonere langtransport med lastebil»
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
– Vi har tenkt nytt og hentet inspirasjon fra fly, Formel 1 og vindturbiner
-
– Saken illustrerer viktigheten av å tilpasse regelverket til den teknologiske utviklingen
-
Norske regler satte kjepper i hjulene for Volvos nye førerhus - nå kan det bli endring
-
Volvo økte salget av gassdrevne lastebiler med over 25 prosent
-
– Veksten skal skje gjennom ny teknologi
-
Volvo-sjefen om diesel versus elektrisk: – Det er ikke snakk om enten eller
-
Skogens nye konge har 780 hestekrefter: – Det er mye mer respons
-
Får fremdeles ikke utnyttet sine nyeste førerhus: – Går glipp av store CO2-besparelser