-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
74 mill. i statlig støtte skal gi 100 nye elbusser i Oslo
Enova bidrar til at Ruters bybusser i Oslo Sør kan bli elektriske.

– Til sammen vil disse utslippsfrie bussene hvert år kjøre nesten sju millioner kilometer og spare trafikken i hovedstaden for over 10.000 tonn CO2. I norsk målestokk er dette en betydelig satsing, men like viktig som utslippskuttene i Oslo er betydningen prosjektet har for å utvikle verdikjeden for elbusser i hele Norge, sier administrerende direktør Nils Kristian Nakstad i Enova i en pressemelding.
Enova støtter ladeinfrastrukturen i prosjektet «Anbudet for busstjenester i Oslo-Sør» med 74 millioner kroner.
Dette inkluderer både saktelading og hurtiglading på Rosenholm bussdepot og hurtiglading på endestasjoner. I alt er det planlagt 107 ladepunkter.
– Så langt er ti prosent av de 1.200 bussene som kjører for Ruter elektriske, og i løpet av 2028 skal alle bussene være utslippsfrie. Tildelingen fra Enova øker muligheten for at vi kan utløse miljøopsjonen i Oslo Sør-anbudet, da støtten sender et viktig signal til tilbyderne. I så fall vil det bli faset inn et stort antall nullutslippsbusser allerede fra oppstart i 2021. Det kan bidra til økt fart og en positiv spiral for elbussmarkedet, sier administrerende direktør Bernt Reitan Jenssen i Ruter.
Totalt har Enova nå bidratt til innfasingen av ca. 470 elektriske busser for perioden 2019–2023. Ruters kontrakt i Oslo Sør har oppstart oktober 2021, med totalt om lag 100 busser.
– Det er ikke lenge siden elektriske busser gikk fra å være nesten utenkelig til å bli et normalt innslag i trafikken. Men fremdeles er nullutslippsløsninger dyrere, derfor er det viktig at vi gjør slike investeringer rimeligere gjennom Enova og at vi har aktører som Ruter som går foran, sier klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn (V).