-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Flere DAF-designere
Også lastebilprodusentene legger stadig større vekt på design som det elementet som virkelig skiller produktene fra hverandre. DAF er blant dem som rekrutterer.

Ledig design-stilling
Egentlig tror vi vel ikke at det er mange kandidater til den nye mannen DAF søker. En som er god på konseptmodellering og som er godt kjent med Alias-verktøyet.
Så egentlig er denne internasjonale jobbannonsen egentlig bare en unnskyldning for oss til å vise en ganske bra fremtidsvisjon som er jobbet frem under overoppsyn av Bart van Lotringen.
Han har ledet designavdelingen hos DAF i ganske mange år nå, etter en utdannelse på det tekniske universitetet i Delft i 1987, og deretter en Master på Royal College of Art i London.
Så begynte han hos NedCar, som sammenslutningen mellom DAF personbil og Volvo i sin tid het, der han blant annet jobbet på M-prosjektet, som ble Mitsubishi Carisma og Volvo S40. Han jobbet også på en spennende konseptbil, Nedcar Access het den, fra Genève i 1996.
Eindhoven
Der jobbet han med en rekke av de som ble Volvos design-stjerner på 2000-tallet, men selv flyttet han til Eindhoven og gikk til DAF i 2000. Og da sjefen hans gikk til Daimler, ble van Lotringen designsjef for DAF lastebiler i 2002.
Nå er ikke dette noen isolert jobb i Nederland. DAF er 100 prosent eid av Paccar, som også inneholder Peterbilt og Kenworth, og er dermed en av de store transatlantiske lastebiloperatørene.
Det er en koselig liten gjeng som jobber i designavdelingen i Eindhoven, så kanskje du kan nevne det hvis du kjenner noen som er kløpper på å oversette konseptskisser til Alias-modeller.
Jålete er de heller ikke. Sist jeg spurte, kjørte Bart van Lotringen (som jeg først møtte i en ildrød Triumph Spitfire) en Toyota stasjonsvogn.
Men som sagt, disse linjene var først og fremst for å få en unnskyldning til å vise denne skissen.