-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Flere DAF-designere
Også lastebilprodusentene legger stadig større vekt på design som det elementet som virkelig skiller produktene fra hverandre. DAF er blant dem som rekrutterer.

Ledig design-stilling
Egentlig tror vi vel ikke at det er mange kandidater til den nye mannen DAF søker. En som er god på konseptmodellering og som er godt kjent med Alias-verktøyet.
Så egentlig er denne internasjonale jobbannonsen egentlig bare en unnskyldning for oss til å vise en ganske bra fremtidsvisjon som er jobbet frem under overoppsyn av Bart van Lotringen.
Han har ledet designavdelingen hos DAF i ganske mange år nå, etter en utdannelse på det tekniske universitetet i Delft i 1987, og deretter en Master på Royal College of Art i London.
Så begynte han hos NedCar, som sammenslutningen mellom DAF personbil og Volvo i sin tid het, der han blant annet jobbet på M-prosjektet, som ble Mitsubishi Carisma og Volvo S40. Han jobbet også på en spennende konseptbil, Nedcar Access het den, fra Genève i 1996.
Eindhoven
Der jobbet han med en rekke av de som ble Volvos design-stjerner på 2000-tallet, men selv flyttet han til Eindhoven og gikk til DAF i 2000. Og da sjefen hans gikk til Daimler, ble van Lotringen designsjef for DAF lastebiler i 2002.
Nå er ikke dette noen isolert jobb i Nederland. DAF er 100 prosent eid av Paccar, som også inneholder Peterbilt og Kenworth, og er dermed en av de store transatlantiske lastebiloperatørene.
Det er en koselig liten gjeng som jobber i designavdelingen i Eindhoven, så kanskje du kan nevne det hvis du kjenner noen som er kløpper på å oversette konseptskisser til Alias-modeller.
Jålete er de heller ikke. Sist jeg spurte, kjørte Bart van Lotringen (som jeg først møtte i en ildrød Triumph Spitfire) en Toyota stasjonsvogn.
Men som sagt, disse linjene var først og fremst for å få en unnskyldning til å vise denne skissen.