-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
– Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i Østfold raser over prisøkningen på Bastø Fosen-ferjene. Lokalleder Erik Graarud tror tungtransporten vil velge alternative veier.

YrkesBil.no fortalte tirsdag at du fra 1. januar 2017 kan betale med AutoPASS-brikke på Norges mest trafikkerte ferjestrekning - Bastø Fosen.
Med større ferjer og flere ferjeavganger øker kapasiteten med omtrent 30 prosent. Men fordi alle bilpassasjerer, fotgjengere og syklister fra nyttår skal reise gratis, økes ferjetaksten for de fleste kjøretøygruppene for å kompensere for inntektsbortfallet.
For større kjøretøy er lengdeklassene justert, så prisendringen vil variere avhengig av lengden på kjøretøyet. For et vogntog over 22 meter øker prisen fra 855 kroner i dag til 1.132 kroner. Eventuelle rabatter er da ikke medregnet.
NLFs lokalleder i Østfold, Erik Graarud, tror tungtransporten vil finne alternative veier når fergeprisene øker.
– Prisen settes opp altfor mye. Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra. Jeg tror nok trafikken kommer til å gå via Drammen, eller Oslofjordtunnelen og Drøbak. Jeg tror mange kommer til å slutte å bruke Bastø Fosen, det blir en for stor kostnad, sier Graarud til NRK Østfold.
Han viser til at prisene for lastebiler økte med 17 prosent i 2015, og at de fra nyttår skal økes med opptil 32 prosent for de største lastebilene før rabattene trekkes fra.
– Hvis vi slår det sammen med økningen nå så er vi oppe i en økning på nesten 50 prosent på to år. Det er tross alt et riksveisamband, det burde egentlig ikke kostet noe i det hele tatt, sier Graarud.