-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
– Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i Østfold raser over prisøkningen på Bastø Fosen-ferjene. Lokalleder Erik Graarud tror tungtransporten vil velge alternative veier.
YrkesBil.no fortalte tirsdag at du fra 1. januar 2017 kan betale med AutoPASS-brikke på Norges mest trafikkerte ferjestrekning - Bastø Fosen.
Med større ferjer og flere ferjeavganger øker kapasiteten med omtrent 30 prosent. Men fordi alle bilpassasjerer, fotgjengere og syklister fra nyttår skal reise gratis, økes ferjetaksten for de fleste kjøretøygruppene for å kompensere for inntektsbortfallet.
For større kjøretøy er lengdeklassene justert, så prisendringen vil variere avhengig av lengden på kjøretøyet. For et vogntog over 22 meter øker prisen fra 855 kroner i dag til 1.132 kroner. Eventuelle rabatter er da ikke medregnet.
NLFs lokalleder i Østfold, Erik Graarud, tror tungtransporten vil finne alternative veier når fergeprisene øker.
– Prisen settes opp altfor mye. Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra. Jeg tror nok trafikken kommer til å gå via Drammen, eller Oslofjordtunnelen og Drøbak. Jeg tror mange kommer til å slutte å bruke Bastø Fosen, det blir en for stor kostnad, sier Graarud til NRK Østfold.
Han viser til at prisene for lastebiler økte med 17 prosent i 2015, og at de fra nyttår skal økes med opptil 32 prosent for de største lastebilene før rabattene trekkes fra.
– Hvis vi slår det sammen med økningen nå så er vi oppe i en økning på nesten 50 prosent på to år. Det er tross alt et riksveisamband, det burde egentlig ikke kostet noe i det hele tatt, sier Graarud.