-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Kontrollerte 1.600 flere tunge kjøretøy i Midt-Norge
9.417 tunge kjøretøy ble kontrollert i Midt-Norge i vinter. Av disse fikk 5,1 prosent gebyr for å være for dårlig skodd.
Økningen i antall kontroller fra forrige vinter skyldes en enda høyere prioritering på kontrollen av de tyngste kjøretøyene. Vinteren 2014/2015 ble det kontrollert 7.820 tunge kjøretøy.
Statens vegvesen kontrollerte 5.309 busser og lastebiler og 4.108 tunge tilhengere.
- Resultatene er vi veldig godt fornøyd med. Det betyr at de aller fleste tunge kjøretøyene som kjører på veiene våre har med kjettinger og riktige dekk, sier avdelingsdirektør Frode Børstad i Statens vegvesen i en pressemelding.
Påbud om vinterdekk
1. januar 2015 ble det påbudt med vinterdekk også for tunge kjøretøy. Utviklingen etterpå har vært positiv.
- Hvis vi ser på utviklingen de to siste årene ser vi at andelen kjøretøy som får gebyr går ned. Og andelen som får kjøreforbud på grunn av dårlige dekk eller mangler kjettinger går også ned. Vinterdekk-påbudet har gjort det tryggere på veiene, både for sjåførene som kjører tunge biler og for alle andre som ferdes på veiene, forteller Børstad.
Må ha tilstrekkelig veggrep
En av de vanligste feilene Statens vegvesens kontrollører ser, er at det ikke blir brukt kjetting når føret tilsier det. På krevende vinterføre er det ikke nok å ha godkjente vinterdekk.
- Sjåføren er ansvarlig for at kjøretøyet har tilstrekkelig veigrep. Da må man bruke kjetting, legge dem på tidlig nok og bruke dem riktig. Her er det fortsatt forbedringspotensial, selv om vi også ser at det kunne vært bedre tilrettelagt for dette langs veiene, sier han.