-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
- Må utvikle lav- og nullutslippsløsninger raskere
Klima- og miljødepartementet gir en million kroner i oppstartstøtte til Grønt landtransportsprogram.

Ordningen skal legge til rette for samarbeid i næringstransporten på land om nye lav- og nullutslippsløsninger.
Aktører i norsk skipsfart og marin industri har allerede lenge samarbeidet om utviklingen av nye nullutslippsløsninger og pilotprosjekt gjennom Grønt skipsfartsprogram. Nå blir det etablert et tilsvarende offentlig-privat samarbeid for landbasert transport.
– Vi vet at vi må gjøre store kutt i klimagassutslippene våre, og i Norge har vi mye å hente på transport og logistikk. I langstrakte Norge har vi mye næringstransport på vei, det er derfor bra og nødvendig at bransjen nå finner sammen for å utvikle lav- og nullutslippsløsninger raskere, sier klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn (V).
Det er NHO som har tatt initiativ til å opprette programmet som involverer en rekke aktører i transportsektoren, både organisasjoner og virksomheter.
– Elbilpolitikken har vært en suksess i Norge, mange kjøper nå utslippsfri elbil fremfor fossildrevne biler. Men det er fremdeles en vei å gå for tyngre kjøretøy. I tillegg til ordningene som allerede eksisterer gjennom Enova og Nullutslippsfondet er det viktig at det kommer et slikt initiativ også fra bransjen selv, sier Rotevatn.
Hittil i 2020 er 7,4 prosent av varebilene i Norge elvarebiler. Når det gjelder lastebiler eksisterer det bare noen få pilotprosjekter.
Ifølge NHO skal Grønt landstransportprogram være "en læringsarena for landtransporten for å forsere overgangen til grønne løsninger. Det skal engasjere aktører i hele verdikjeden til å velge grønt, alt fra vareeiere, transportleverandører, finansinstitusjoner og leasingselskaper".