-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SUKSESS I NORGE, MEN ...

Lite Buzz i USA
ID.Buzz selger elendig i USA. Kanskje derfor importen stanset.
Men så stanset den plutselig ikke allikevel. VW har problemer med å knekke deler av USA-koden.
En moderne Microvan i retrodesign ble presentert for hele verden i 2017.
Designet hos Volkswagens progressive studio i California, ble den spesielt godt mottatt i USA.
Her møttes nostalgiske Microbus-fanatikere, Flower Power-drømmere, van-brukere, millenials, beach bums, og mange vanlige folk også, i et felles, sterkt ønske om å få kjøpe en i morgen – eller helst i går.
Så begynte et velkjent Volkswagen-fenomen: forsinkelser.
I Europa ble bilen presentert i 2022. USA-utgaven med lang akselavstand kom først i juni 2023 – med høye nostalgifanfarer.
Det ble ikke den suksess markedsspesialister hadde forespeilet produksjonsfolkene. De snakket om 40.000 biler.
Hvert år!

9. juli konstaterte Wall Street Journal i en lang artikkel at den elektriske folkevognbussen var en gedigen flopp, blant annet fordi den var altfor dyr og dessuten hadde for kort rekkevidde.
Da den tyske næringslivsavisen Handelsblatt samme dag kunne fortelle at eksporten fra Hannover til USA var stoppet, hadde selskapet solgt 3.800 slike biler.
I første kvartal i år, forteller bladet, ble det eksportert mer enn 1.900 biler. I andre kvartal, cirka 570. I mai alene gikk det i følge MarkLines.com bare to biler på båten.
Det var ikke en amerikansk tilbakekallings-prosess som hadde stanset eksporten fikk Handelsblatt bekreftet fra «konsernkretser». Det det selvfølgelig ble vist til, var usikkerhet rundt tollsatsene.
Artikkelen sluttet med «når eller om ID.Buzz igjen skal skipes over Atlanteren forblir et åpent spørsmål».
Det forble et åpent spørsmål i litt over en uke da ukebladet Focus kunne fortelle om et lass ID.Buzz som nettopp hadde gått fra Emden til USA.
Da Handelsblatt fulgte opp saken igjen fikk de beskjed om at «Salgsstoppen er opphevet».
Det ene USA-spesifikke sikkerhetsproblemet de hadde, som gjaldt noe sete-plunder – det var for god plass i bredden på tredje rad til bare å ha to sikkerhetsbelter – skulle utbedres på havna når bilene ankom.
Når det gjaldt usikkerheten med toll «tok Volkswagen dette pragmatisk»
Etter fabrikkferien, den 8. august (en uke lenger i Hannover enn i resten av konsernet) vil det komme små forbedringer på modellen.
Og Volkswagen-folk snakker fremdeles optimistisk om nyttebil-mulighetene i USA.
Men når man spør dem nærmere viser det seg at de som regel tenker på samarbeidet med Rivian og de kommende Scout-modellene fra den nye VW-fabrikken i USA.
Hele Volkswagens nyttebilprogram – ikke bare ID.Buzz – solgte 19 % færre biler i første halvår enn i tilsvarende periode i fjor. Det er den største segmentnedgang i hele konsernet.