-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Iveco satser i lettere segmenter
– Dette er den viktigste produktnyheten for Iveco på over ti år, sier Kåre Neergaard, Head of Product & Marketing hos Hedin Nordic Truck.
Etter nyheten om at Hedin Nordic Truck lanserer den tunge lastebilen S-eWay på det nordiske markedet, lanserer de nå to helt nye modeller: eJolly og eSuperJolly.
YrkesBil omtalte samarbeidet mellom Iveco og Stellantis Pro One første gang i mars – en avtale som innebærer at førstnevnte selskap utvider sitt modellutvalg med to nye elektriske varebiler, med tillatt totalvekt på henholdsvis 2,8 til 3,2 tonn og 3,5 til 4,25 tonn.
Den gangen ble det ikke uttalt eksplisitt hvilke bilmodeller det var snakk om, men det lå tydelig mellom linjene at det var snakk om henholdsvis Fiat Scudo og Fiat Ducato og deres like i Stellantis-familien.
Nå blir dette bekreftet, når Iveco presenterer bilene i sin versjon med navnene eJolly og eSuperJolly.
Historiske navn
Og for nerdene blant oss er det jo litt gøy at de henter frem igjen noen kjente, tradisjonsrike navn på sine nye familiemedlemmer.
Stellantis og Iveco er i dag separate konsern, men de har fremdeles en felles link på toppen, gjennom felles storeier i begge selskapene - nemlig selskapet Exor, som kontrolleres av den italienske «Fiat-familien» Agnelli.
Som ikke det er nok, så er det flust av historiske forbindelser mellom bilmerkene som i dag inngår i Stellantis og bilmerkene som dannet grunnlaget for Iveco:
Iveco - etablert i 1975 - er som kjent en forkortelse for Industrial VEhicles COrporation, og ble til gjennom en fusjon mellom disse fem selskapene: FIAT Veicoli Industriali (Torino, Italia), OM (Brescia, Italia), Lancia Veicoli Speciali (Torino, Italia), Unic (Puteaux, Frankrike) og Magirus-Deutz (Ulm, Tyskland).
Og det er i Lancia-grenen på slektstreet (Lancia hører i dag innunder Stellantis-paraplyen) de nå har hentet inspirasjon til de nye navnene:
Lancia Jolly og Super Jolly var nemlig nyttekjøretøy produsert på 1950- og -60-tallet, med teknologi fra personbilmodellene Lancia Appia og Flavia i bunnen.
– Viktigste på ti år
Med de nye modellene, der det riktig nok er lagt til en "e" i navnene, vil Iveco sikte seg inn på markedet med bedrifter og kommuner som har behov for nyttekjøretøy for bymiljøer.
Det offisielle tidspunktet for salgsstart i Norden vil bli kunngjort senere – men Hedin Nordic Truck ser et stort potensial for de nye kjøretøyene.
– Dette er den viktigste produktnyheten for Iveco på over ti år, sier Kåre Neergaard, Head of Product & Marketing hos Hedin Nordic Truck.
– Samarbeidet med Stellantis gir oss en unik mulighet til å tilby et bredere produktsortiment og nå ut til nye kundegrupper. Med vårt service- og forhandlernettverk, som er hundre prosent rettet mot bedriftsmarkedet, kan vi tilby mer spesialisert og effektiv service enn mange tradisjonelle forhandlere. Det åpner helt nye muligheter for våre nordiske kunder,
– Tidligere hadde vi ikke noe alternativ til Daily-serien. Med eJolly og eSuperJolly kan vi nå møte behovene både til den mindre håndverkeren og til større kunder med blandede kjøretøyflåter, sier Neergaard.
Ukjent pris
Neergaard mener lanseringen markerer en milepæl i Ivecos elektrifiseringsstrategi, men prisene på de nye varebilene står det ikke noe om i pressematerialet.
– Med disse lanseringene viser vi at vi er klare til å møte fremtiden med et komplett utvalg av elektriske transportløsninger. For våre nordiske kunder betyr det at de kan elektrifisere sine bilparker uten å måtte inngå kompromisser når det gjelder rekkevidde, lastekapasitet eller driftssikkerhet, sier Neergaard.
Pressemeldingen nevner derimot ikke Iveco eMoovy, som ble vist frem på IAA Transportation i Hannover høsten 2024, med ett ord.
Daværende importørsjef omtalte modellen, basert på Hyundai Staria, som «spennende, ikke minst for det norske markedet» - men nå kan vi trolig se langt etter den. Eller?