-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker

32 Volvo til Tide Buss i Sogn og Sunnhordland
- Dette er ikke minst viktig for å kunne opprettholde en europeisk bussindustri, sier Svenn Åge Løkken, Sales Manager for Volvo Buss i Norge.
- Vi er veldig glade og stolte av å bli valgt som leverandør til Tide, dette vil ytterligere styrke det langsiktige samarbeidet vi har opparbeidet, og være et viktig steg i forankringen av vår nye forretningsmodell, sier Svenn Åge Løkken.
Salgsdirektøren for Volvo Buss i Norge er også tilfreds med å kunne levere en løsning basert på europeiske samarbeidspartnere.
- Dette er ikke minst viktig for å kunne opprettholde en europeisk bussindustri, men også for å sikre god forsynings- og beredskapssikkerhet i et urolig verdensbilde, sier Løkken.
Spanske og finske karosserier
Tide Buss har for disse kontraktene valgt 28 Volvo B8RLE, et laventre chassis med påbygg fra den spanske påbyggeren UNVI med karosseri av typen C25, som er tilpasset city- og regiontrafikk.
Bussene tilfredsstiller alle krav som stilles til en slik type trafikk under norske forhold, inkludert kravene til kollisjonssikkerhet R29, som er et særnorsk krav innført fra høsten 2023.
De fire øvrige bussene på chassiset B13R skal leveres med Volvo 9700-karosseri fra finske Carrus Delta.
Samtlige busser skal settes i trafikk 1. juli 2026 og gå i trafikk i Sogn og Sunnhordland.
Komplette serviceavtaler
I avtalen inngår også komplette serviceavtaler på alle bussene.
Service og vedlikehold vil bli utført ved Volvo-forhandler Trucknor AS sine servicepunkter i Sogndal og på Stord.
- Samarbeidet med UNVI og Carrus Delta er en del av Volvo Bussars forretningsmodell i Europa, som fokuserer på chassisproduksjon og samarbeid med eksterne påbyggere for å tilby kundene et komplett utvalg av busser for by- , intercity- og coach segmentene i Europa, sier Svenn Åge Løkken.
LES OGSÅ:
-
Nobina kjøper Oslobuss: – Vi får nye forutsetninger for å vokse
-
Nybilsalg i Europa: Nedgangen fortsetter
-
Nobina sikret seg kontrakt på 14 år
-
Rutebilen i krigstid
-
Karsan opp til 2. klasse
-
– Tiden for pakketurer med buss er ikke over
-
Ny intercity fra BYD
-
Storstilt feiring av Team Tour 75 år
-
I stedet for lading: Kutter utslipp med biogass
-
Lanserer nytt 2040-mål: - Kun utslippsfrie kjøretøy på norske veier