-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
32 Volvo til Tide Buss i Sogn og Sunnhordland
- Dette er ikke minst viktig for å kunne opprettholde en europeisk bussindustri, sier Svenn Åge Løkken, Sales Manager for Volvo Buss i Norge.
- Vi er veldig glade og stolte av å bli valgt som leverandør til Tide, dette vil ytterligere styrke det langsiktige samarbeidet vi har opparbeidet, og være et viktig steg i forankringen av vår nye forretningsmodell, sier Svenn Åge Løkken.
Salgsdirektøren for Volvo Buss i Norge er også tilfreds med å kunne levere en løsning basert på europeiske samarbeidspartnere.
- Dette er ikke minst viktig for å kunne opprettholde en europeisk bussindustri, men også for å sikre god forsynings- og beredskapssikkerhet i et urolig verdensbilde, sier Løkken.
Spanske og finske karosserier
Tide Buss har for disse kontraktene valgt 28 Volvo B8RLE, et laventre chassis med påbygg fra den spanske påbyggeren UNVI med karosseri av typen C25, som er tilpasset city- og regiontrafikk.
Bussene tilfredsstiller alle krav som stilles til en slik type trafikk under norske forhold, inkludert kravene til kollisjonssikkerhet R29, som er et særnorsk krav innført fra høsten 2023.
De fire øvrige bussene på chassiset B13R skal leveres med Volvo 9700-karosseri fra finske Carrus Delta.
Samtlige busser skal settes i trafikk 1. juli 2026 og gå i trafikk i Sogn og Sunnhordland.
Komplette serviceavtaler
I avtalen inngår også komplette serviceavtaler på alle bussene.
Service og vedlikehold vil bli utført ved Volvo-forhandler Trucknor AS sine servicepunkter i Sogndal og på Stord.
- Samarbeidet med UNVI og Carrus Delta er en del av Volvo Bussars forretningsmodell i Europa, som fokuserer på chassisproduksjon og samarbeid med eksterne påbyggere for å tilby kundene et komplett utvalg av busser for by- , intercity- og coach segmentene i Europa, sier Svenn Åge Løkken.
LES OGSÅ:
-
Continental er tilbake som glad dekkfabrikk
-
Egen tungbilkolonne over Haukeli: Det blir strenge krav for å være med
-
Kan kineserne eller andre fjernstyre busser ut over stupet?
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Ruter har testet cybersikkerhet: Kinesisk produsent kan fjern-stanse bussen
-
BusWorld: Mer mangfoldig enn noensinne
-
Gøteborg gjør som Stavanger
-
MG kommer med buss
-
Vurderer 25-meters metrobuss i Oslo-området – her er erfaringene og utfordringene
-
Volvos nye elektriske flaggskip