-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Solaris Urbino 12 Electric er årets bybuss
Polske Solaris er vinner av kåringen «Bus of the Year 2017» i klassen for bybusser med sin modell Urbino Electric.
Det er første gang i prisens historie, som strekker seg fra 1989, at en batteridreven buss går av med seieren.
Fem busser fra produsentene Ebusco, Irizar, Van Hool, Solaris og Mercedes-Benz konkurrerte om tittelen, de fire første med elbusser mens sistnevnte stilte med gassmotor.
Solaris Urbino 12 Electric er utstyrt med 240 kWh batterier. To ladesystem er installert i bussen. En pantograf for lading på holdeplasser og et plug-in system for lading ved endestasjoner.
Vinneren bestemmes av en jury bestående av 20 bussjournalister fra flere europeiske land.
De legger vekt på kriterier som akselerasjon, bremselengde, vibrasjoner og støynivå. I tillegg intar de roller både som sjåfør og passasjer for å teste bussene med ulike innfallsvinkler.
Solaris har produsert elektriske trolleybusser siden 2001, og startet serieproduksjon av elektriske busser i 2011. De har levert 1.300 elektriske busser av ulike typer til kunder.