-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
12-dagersregel gjeninnført til sommeren
Den tidligere unntaksregelen for ukehvil ved internasjonal turbusskjøring vil bli gjeninnført fra 4. juni 2010 i EU-land.
- De nye reglene er særlig interessante for turbilsjåfører, sier Jan Jacobsen i YTF Gods.
Fra 12 dager til seks dager
Før 2007 kunne turbussjåfører under internasjonal persontransport kjøre i 12 dager før de måtte ta den pålagte ukehvilen. Denne muligheten falt bort i 2007. Bussjåførene ble da pålagt å ta ukehvil senest etter seks dager på lik linje med lastebilsjåfører. Det melder Yrkestrafikkforbundet (YTF) på sine nettsider www.ytf.no.
Krevde regelen tilbake
Bussjåfører over hele Europa har stilt krav om å få regelen tilbake. Fra sommeren vil 12-dagersregelen for turbuss være tilbake i Europa, med strenge vilkår. 12-dagersregelen vil gjelde fra 4. juni 2010 i EU-land. I Norge vil bli innført så nær opp til datoen som mulig.
Strenge vilkår
Det settes vilkår for 12-dagersregelen for turbuss. Jan Jacobsen forteller at turbussjåførene må være svært oppmerksomme på at før de starter en 12-dagers periode må de ha gjennomført minst en 45 timers ukehvil.
Et døgns varighet
Kjøringen må ha en varighet på minst 24 timer sammenhengende i et tredjeland der regelverket gjelder. Det stilles også krav til ekstra hvil etter at 12-dagersperioden er gjennomført.