-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Skifte i øverste Iveco-toppen
Fiat personbiler skal skille lag med resten av konsernet. Iveco skal med andre ord på børs. Det har skjerpet dem – og gitt ny leder.


Iveco har de siste ukene skjerpet seg slik at de nå overkjører alle sine konkurrenter når det gjelder opptrukket strategi, forretningsplaner, produksjonsmål og økonomiske prognoser.
Årsaken er selvfølgelig at de må ha noe å vise frem når de skal invitere investorer til å komme om bord etter 1. januar 2011. Da skal Iveco og de andre ikke-personbil-delene av Fiat på børs i et eget selskap.
Alle hadde også regnet med at det skulle være Don Iveco, Paolo Monferino (toppbildet), som skulle føre selskapet inn i den Nye Tid.
64-åringen har vært hos Fiat helt siden han avsluttet sin ingeniørutdannelse i Torino i 1973. I 1981 ble han sendt til Amerika og var blant annet ansvarlig for aktivitetene i Latin-Amerika før han kom hjem igjen og overtok Iveco.
Det er han som har sagt at fra en omsetning i år på 7,9 milliarder Euro skal de opp på 12,1 i 2014 og det er han som har sagt at da skal de ha en resultatmargin på rundt 10 prosent.
Men nå viser det seg at det er en annen som skal opp gjøre disse prognosene virkelige!
Meget overraskende dukker det opp en melding om at Alfredo Altavilla (bildet under) blir ny Iveco-sjef, mens Monferino går inn i den offentlig delen av Torinos administrasjon, med ansvar for helse i hele Piemonte!
Altavilla er en av Sergio Marchionnes (Fiats toppsjef) nærmeste medarbeidere.
Han kommer til å beholde sine posisjoner som sjef for forretningsutvikling hos Fiat, og som sjef for Fiat Powertrain Technologies, samtidig som han beholder sin plass i Chrysler-styret.
Mange regner ham som den mulige etterfølgeren til Marchionne, og alle er enige om at dette er et viktig karriere-skritt for ham, og at det på sikt kan være veldig viktig for Iveco – ikke minst fordi Altavilla kan USA og er en mester i relasjon/allianse-bygging.
Akkurat som alle er enige om at dette skiftet akkurat nå kanskje ikke er det aller heldigste rett foran spin-off øvelsen.
(Du kan lese mer om Ivecos spennende konseptbil Glider i kommende utgave av YrkesBil som er ute hos abonnentene den 20. oktober).
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no