-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Scania igjen i tet
Volvo har ledet klart flest uker så langt i år, men Scania tok et kjempeløft rett før påske, og ligger nå over 10 biler foran Volvo på registreringsstatistikken.

Det er ganske enkelt en knallhard duell mellom de to svenske merkene, og i år kanskje tøffere enn på lenge.
Og det er ingen tvil om at prestisjen i å være største merke høyst sannsynlig er langt større enn gevinsten av de ekstra solgte bilene som må til.
Ulempen for lastebilselgerne i dette spillet er selvsagt at det tar lang tid før de konkret solgte bilene havner på den offisielle registreringsstatistikken fra OFV.
For oss utenfor er det imidlertid spenning å følge registreringene uke for uke. Og i uken før påske fikk Scania registrert 33 biler – over dobbelt så mange som Volvo.
Les også
Lastebilkostnadene opp 6,4 prosent
På plassene under de to kamphanene finner vi som vanlig Mercedes på klar 3. plass, og MAN på like klar 4. plass. Deretter kommer Iveco på 5., DAF på 6. og Renault på 7.
Ingen av de siste fem merkene utmerker seg. Statistikken gjelder alle lastebiler over 3,5 tonn.
Kilde: OFV as.