-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Scania-topp overtar Volvo
Allerede i midten av mars skrev Dagens Industri at Volvo (Truck) -sjefen måtte gå. Nå har det skjedd. En Scania-topp overtar.
Martin Lundstedt er hentet fra Scania for å få fart på erkerival Volvo
Forskjellen mellom Volvo og Scania ligger først og fremst på inntekten. Scania er en pengemaskin i lastebilindustri-sammenheng. Volvo har slitt siden finanskrisen.
Det er opplagt at når Olof Persson nå er sparket ut (som Financial Times skriver) og vil bli erstattet av Martin Lundstedt – for tiden CEO for Scania, er det fordi aksjonærene ikke er fornøyd med restruktureringsfarten hos verdens nest største lastebilprodusent.
På tross av at Volvo har vært gjennom et spareprogram som skulle resultere i 10 milliarder lavere utgifter – og kvittet seg med 5.000 arbeidsplasser, har driftsmarginen sunket fra de 9,7 prosent da han overtok, til 3 prosent i fjor.
Scania avsluttet fjoråret på 9,5 prosent.
Carl-Henrik Svanberg, som er Volvos styreformann, forsøkte sterkt å dementere avgangsryktene i mars. Nå forteller han villig vekk om alle Lundstedts gode egenskaper. 25 års erfaring i utvikling, produksjon og salg, og – ikke minst – medrivende lederstil.
Svanberg, og de andre aksjonærene, er selvfølgelig bekymret over aksjekursen også. På de siste fem år har Volvos økt med 24 prosent mens Daimlers har økt med 127 prosent. Scania kan vi ikke lenger sammenligne med, fordi den er en del av VW-Gruppen.
Og – uten at det er sagt – der finner vi kanskje også en grunn til at Lundstedt bytter jobb nå.
PS!
Det tok ikke mange minuttene etter at nyheten ble kjent før Volvos aksjekurs økte med 15 prosent. Derved ble Volvo Trucks plutselig verdt 30 milliarder kroner mer.