-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Iveco styrker trolley-bussen
Vi har lenge spurt om «hva er galt med trolley-bussen?» uten å ha fått noe overbevisende svar. Det er imidlertid stadig flere som forsøker å fortelle at det er slett ikke noe galt med dem, kanskje tvert imot.
Den siste til å erklære interesse for trolleybussen er Iveco.
De er ikke akkurat nye på området, til nå har de levert rundt 800 slike biler i Europa. Den siste store jobben var 49 Crealis-busser til Bologna.
Men det nye, som de fortalte om på Busworld i Kortrijk nylig, var at de nå har teamet opp med Skoda Electric som regnes som en av verdens ledende på dette området. De har levert trolleybuss-teknologi til 15.000 biler så langt, og har åpenbart ikke tenkt å gi seg.
Fordelene i forhold til batteribusser – som plutselig er blitt Taste of the Month – er først og fremst lavere vekt og større utnyttbart passasjervolum, mens ulempene er krav til linjenett over gatene. Reservebatterier sørger for en radius på 10-15 km uten ekstern strømforsyning.
Fordelene i forhold til trikk har vi ikke plass til å liste opp.
På Busworld lanserte de to partnerne en ny generasjon trolleybusser. De skal leveres både i Urbanway-serien og som Bus Rapid Transit Crealis – begge to i lengder på 12 eller 18 meter.
Initiativet føyer seg pent inn i rekken av Ivecos mange tilbud om alternative drivlinjer som også omfatter bl.a. biometan og naturgass.
Det vil bli mange flere nyheter fra Busworld i Kortrijk i neste utgave av YrkesBil.
I mellomtiden kan du lese mer og se mange bilder fra messen her.