-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Iveco styrker trolley-bussen
Vi har lenge spurt om «hva er galt med trolley-bussen?» uten å ha fått noe overbevisende svar. Det er imidlertid stadig flere som forsøker å fortelle at det er slett ikke noe galt med dem, kanskje tvert imot.

Den siste til å erklære interesse for trolleybussen er Iveco.
De er ikke akkurat nye på området, til nå har de levert rundt 800 slike biler i Europa. Den siste store jobben var 49 Crealis-busser til Bologna.
Men det nye, som de fortalte om på Busworld i Kortrijk nylig, var at de nå har teamet opp med Skoda Electric som regnes som en av verdens ledende på dette området. De har levert trolleybuss-teknologi til 15.000 biler så langt, og har åpenbart ikke tenkt å gi seg.
Fordelene i forhold til batteribusser – som plutselig er blitt Taste of the Month – er først og fremst lavere vekt og større utnyttbart passasjervolum, mens ulempene er krav til linjenett over gatene. Reservebatterier sørger for en radius på 10-15 km uten ekstern strømforsyning.
Fordelene i forhold til trikk har vi ikke plass til å liste opp.
På Busworld lanserte de to partnerne en ny generasjon trolleybusser. De skal leveres både i Urbanway-serien og som Bus Rapid Transit Crealis – begge to i lengder på 12 eller 18 meter.
Initiativet føyer seg pent inn i rekken av Ivecos mange tilbud om alternative drivlinjer som også omfatter bl.a. biometan og naturgass.
Det vil bli mange flere nyheter fra Busworld i Kortrijk i neste utgave av YrkesBil.
I mellomtiden kan du lese mer og se mange bilder fra messen her.