-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Utslippstrøbbel for Volvo-motorer
Et ukjent antall motorer har feil som kan føre til for høye NOx-utslipp. Konsernet skriver at kostnadene for utbedring kan bli betydelige.

AB Volvo har oppdaget at en utslippskontrollkomponent som brukes i markeder med strenge utslippsstandarder forringes raskere enn forventet.
«Det kan føre til at motorene overskrider utslippsgrensene for nitrogenoksider (NOx), selv om alle produkter utstyrt med komponenten oppfyller utslippsgrensene ved levering», skriver konsernet i en pressemelding.
Undersøkelser så langt indikerer at nedbrytningen ikke ser ut til å påvirke alle biler og motorer på samme måte og i samme grad. Selskapet er nå i ferd med å informere de riktige myndighetene i ulike markeder, og iverksetter tiltak for utbedringer.
Selskapet understreker at nedbrytningen av komponenten ikke utgjør et produktsikkerhetsproblem, og at det heller ikke påvirker kjøretøyets eller motorens ytelse på andre områder enn utslippskontroll.
Det største volumet av potensielt berørte motorer har blitt solgt i Nord-Amerika og Europa.
«Det er ikke mulig å vurdere de økonomiske konsekvensene på det nåværende stadiet, men kostnadene kan bli betydelige», heter det i meldingen.