-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Utslippstrøbbel for Volvo-motorer
Et ukjent antall motorer har feil som kan føre til for høye NOx-utslipp. Konsernet skriver at kostnadene for utbedring kan bli betydelige.
AB Volvo har oppdaget at en utslippskontrollkomponent som brukes i markeder med strenge utslippsstandarder forringes raskere enn forventet.
«Det kan føre til at motorene overskrider utslippsgrensene for nitrogenoksider (NOx), selv om alle produkter utstyrt med komponenten oppfyller utslippsgrensene ved levering», skriver konsernet i en pressemelding.
Undersøkelser så langt indikerer at nedbrytningen ikke ser ut til å påvirke alle biler og motorer på samme måte og i samme grad. Selskapet er nå i ferd med å informere de riktige myndighetene i ulike markeder, og iverksetter tiltak for utbedringer.
Selskapet understreker at nedbrytningen av komponenten ikke utgjør et produktsikkerhetsproblem, og at det heller ikke påvirker kjøretøyets eller motorens ytelse på andre områder enn utslippskontroll.
Det største volumet av potensielt berørte motorer har blitt solgt i Nord-Amerika og Europa.
«Det er ikke mulig å vurdere de økonomiske konsekvensene på det nåværende stadiet, men kostnadene kan bli betydelige», heter det i meldingen.