-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scanias nye brett
Elektrisk rullebrett er oppskriften på mye morsomt. Nå har Scania kastet seg på trenden og faktisk utviklet oppskriften. Skolebuss om morgenen, søppelbil på formiddagen, pakkelevering på natten.

Scania har med sitt NXT-eksperiment tatt skateboard-tanken et skritt videre.
I stedet for å bygge et komplett brett med hjul i hvert hjørne og en motor/batteripakke på gulvet, har de tatt løs akslene og bytter dem mellom de forskjellige påbyggene.
Oppskriften er spennende: det akselløse «karosseriet» står i depotet og venter. Samtidig blir det ladet, for det er der du finner batteriene.
Så kommer kassebilen inn, varebilen løses fra for- og bakaksel og så kommer den kompakte skolebussen og tar på seg hjulene.
Den jobben er ferdig etter et par timer, og ungene skal ikke hjem før klokken fire. I mellomtiden er det søppel som skal hentes, komprimeres og lempes ut på miljøstasjonen. Nytt karosseri, de samme akslene.
Oppe i denne oppskriften ligger ikke bare 24/7-bruk av drivmidlene, det ligger også muligheter til å la bilstørrelsen følge trafikken. Søppelbilen er mye lenger enn varebilen, derfor brukes ikke den lange når det er rushtid.
Vi har kanskje sett noe liknende fra Rinspeed eller Panasonic tidligere – men disse hadde i hvert fall ikke evnen til å veksle mellom forskjellige akselavstander.
Nå er ikke dette bare en god PR-idé. Det hele er satt ut i praksis.
Scania har faktisk bygget en fullskala versjon. En 8-meters buss som de klarte å presse 55 mennesker inn i under den store kollektivtransport-konferansen i Stockholm for kort tid siden.
Autonom selvfølgelig, 162 kWh batteri med nesten 250 km. rekkevidde (som jo ikke er så viktig for neste jobben er småpakker og da med friske batterier igjen).
Selvfølgelig er det hele basert på teknologier som ennå ikke finnes, og på en tankegang som er ganske ny, men som et innslag i debatten om fremtidens bytrafikk er den spennende.