-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Store elbuss-bestillinger
Omtrent samtidig som Daimler forteller at eCitaro er blitt en eksportslager, ber Solaris om oppmerksomhet, for de skal levere 130 elektriske leddbusser til Warszawa. Elbussen blir stadig mer populær.

Solaris selger stadig flere batterielektriske busser, og omtaler seg nå som "den største produsenten av elbusser i Europa".
En av de seneste ordrene er på 130 Urbino 18 leddbusser til Warszawa. De skal være ferdig levert innen utgangen av neste år. I tillegg skal Milano ha 250 elbusser og Berlin har bestilt 90. Tre ordre på totalt 470 busser.
- I mange år har vi vært konsekvente i vår utviklingsstrategi og konsentrert oss om emisjonsfrie kjøretøy. Takket være slike store oppdrag som dette fra Warszawa styrker vi vår posisjon som europeisk markedsleder på elektromobilitet, sa Javier Calleja, styreformann hos Solaris, i anledning den nye kontrakten.
Jan Kuźmiński, som er styreformann i Warszawas kollektivselskap MZA, betegnet kontrakten som en av de største investeringene i el-mobilitet i Europa. Og han sa at -etter våre planer skal vi i løpet av to år ha en flåte på nesten 400 emisjonsfrie og emisjonsmagre busser.
Han sa ikke at alle skulle komme fra Solaris. Men han kunne fortelle at denne bestillingen hadde en pakkepris på 93,5 millioner Euro – inklusive lading over plugg eller pantograf med maks. ladestyrke på 400 kW.
Solaris kan fortelle at de til nå har levert mer enn 1000 bybusser til Warszawa, 20 av dem batterielektriske. Til sammen, forteller de, går deres batterielektriske busser i 60 byer i 17 land. 14 millioner elektriske kilometer er så langt tilbakelagt.
Men så var det Daimlers tur. Deres volum er litt mer beskjedent, men så handler det i hvert fall om busser som allerede er levert.
Etter at de første tyske bestillingene er unnagjort er nå turen kommet til de første eksportmarkedene.
Det betyr 20 busser til Luxembourg, Sverige og Norge.
Mens Emile Weber i Luxembourg får ni busser med maksimal batterikapasitet, 292 kWh, nøyer Norgesbuss seg med 243 kWh-versjonen. Seks slike skal ha base på Trollåsen og operere i Oslo. De utstyres med pantografer slik at de kan mellomlades.
Blant spesialutstyret for Norge nevnes for det første alko-lås, og for det andre ekstra oppvarming av gulvet i nærheten av de tre dørene.
De fem bussene som skal til Begkvarabuss i Ystad blir to dørs, men er utstyrt med full batteripakke på 12 enheter og 292 kWh. Beskrivelsen forteller blant annet om ramper for begge dørene, et signalsystem for passasjerene som er både taktilt og visuelt (!) og spesielt komfortable enkeltseter.
Med mer enn 1000 busser, forteller Daimler, er Bergkvarabuss en av de største operatørene i Europa.