-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Norges nye minibussoverklasse
- Kanskje det er her den neste fredsprisvinneren skal sitte?

LØRENSKOG: På tross av en diger rød bart, er Hans Petter Trondsen en mann du stort sett hører før du ser.
Etter at han i turbofart har demonstrert for YrkesBil det som kort kan kalles ekstrem luksus, nøler han likevel, helt mot normalt, i to tidels sekund før han beskriver målgruppen.
- Kanskje er det her neste fredsprisvinner skal sitte? Hæhøhøhøææææ. Du ser det for deg ikke sant!
Trondsen er en av to eiere i det ferske selskapet Minibussgutta AS, som helt konkret er adressefestet til et jorde ved Algarheim øst for Jessheim.
Men hvor Martin Gulbrandsen er mannen som skal drive vidunderbussen i praksis, er det Trondsen som er opphavet til ideen.
- Det er klart dette kan se litt hårete ut før man får tenkt over det, men jeg har grublet på dette markedet i flere år, forklarer Trondsen brått alvorlig.
Han er best kjent som halvparten av den høyst vellykkede duoen bak transportfirmaet Skedsmo Bud & Vare AS.
- I Norge har vi etter hvert en stor gruppe privatpersoner og forretningsdrivende som reiser i denne «komfortklassen». Ofte har dette klientellet behov for å reise i litt større grupper enn vanlig luksussedaner, men uten å splitte på flere biler.
Og det er helt klart ingen lettvint partybuss Trondsen har designet. Detaljene er nøye spesifisert for det man kan kalle diskret high class – og likevel ikke helt uten humor.
- Vi har forsøkt å legge stilen mot kjølig skandinavisk eleganse, understreker han. Før han slår på det blå lyset i champagnekjølere.
- Hæhøhøhøææææ. Det kan jo bli noen bryllupsturer også, vet du.
Fakta:
Litt om bilen: Mercedes-Benz Sprinter chassis, custombygget etter ideer av Hans-Petter Trondsen. Bilen er solgt gjennom Bertel O. Steen på Lørenskog og bygget opp hos spesialisten Erduman i Tyrkia. Registrert som minibuss med 7 seter bak og 3 seter foran. Den 7,5 meter lange bilen har 519 CDI motor 193 hester og den nye syvtrinns girkassen og 500.000 km garanti.
Noen detaljer: Skandinavisk krem skinn, mer eller mindre alt er elektrisk regulerbart, inkludert salongbordene, fullmassasje i alle seter, multimedia flerkanals monitor både bak og foran i bilen (foran nedsenkbar), krystallglass, full bar med stor champagnekjøler og kaffemaskin
Kommersielt: Skal drives av Minibussgutta AS, eid 50/50 av Martin Gulbrandsen og Hans Petter Trondsen, lokalisert ved Jessheim nord for Oslo. Tiltenkt kundegruppe er VIP VIP-grupper – i praksis samme mennesker som leier businessjets på lengre reiser.
Om Erduman: Erduman Otomotiv karosseri har i over 10 år bygget minibusser og VIP-busser for en kresen kundeportefølje i Europa, Midtøsten og Russland. Selskapet er representert i Norge gjennom Erduman Minibuss Salg og Service AS med adresse i Lillestrøm.