-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scania på batteri
Nå starter Scania feltforsøk med batteri-busser. Langt nord, i Östersund, for sikkerhets skyld.

Er det noe batterier ikke er veldig interessert i, så er det kulde. Derfor er det litt interessant at Scanias første feltforsøk med batterielektriske busser skal starte i Östersund, i slutten av 2017.
I skrivende stund er det minus 7 grader i den nord svenske byen, med utsikt til minus både 18 og 19.
Det virker med andre ord som om Scania mener alvor.
Langsiktig
Vi snakker langsikt her. Scania forteller at de vil starte med tre busser, så vil de føye til tre busser til tidlig i 2019. Om det vil skje noe annet batterielektriskinteressant i mellomtiden forteller de foreløpig ikke noe om.
«Disse prøvene er startfasen for den løpende utviklingen av batterielektriske busser», sier Anna Carmo e Silva, Scanias buss-sjef.
Dette er tilsynelatende det siste elementet som skal gjøre Scanias busstilbud komplett. De har jo busser for alle typer forbrenningsmotor-drivstoffer, de har hybride busser og de kjører diverse trolley-forsøk.
Batteri-elektrisk er det siste hvite feltet på kartet.
Skal drives av Nettbuss
Det skal bygges to nye ladestasjoner i Östersund som med tiden skal kunne gi alle seks bussene mat nok. Med ti minutters lading vil bussene kunne kjøre 15 minutters ruter på den 14 kilometer lange hoved-traséen. Vi snakker om 100 turer per dag.
Det som er spesielt spennende for oss er at selv om forsøket skjer i samarbeid med lokale offentlige interesser vil bussene bli drevet av Nettbuss. Altså NSBs bussvirksomhet som nå er den nest største bussoperatøren i Norden.
Bussene som skal brukes er Scanias Citywide LF-modeller.