-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mercedes-Benz Tourismo nærmer seg
Tyskerne er ikke snauere enn at de kaller nye Tourismo RHD «et økonomisk mirakel av en turbuss».

Tourismo RHD har i mange år vært Mercedes’ desiderte bestselger i turbuss-segmentet. I dag letter produsenten på sløret rundt den nye generasjonen som skal lanseres snart.
«Bortsett fra at det fortsatt handler om skreddersøm etter kundens ønsker, er alt nytt», opplyser fabrikken.
12-14 meter
Fire nye modeller tilbys i tre lengder, fra like under 12 meter og opp til 14 meter. Med dette ønsker produsenten å dekke alt fra shuttle-service-markedet til langdistanse rutekjøring og komfortabel turkjøring.
En ny motor er også lagt til i rangen kundene kan velge blant. Utvalget starter med en OM 936 rekkesekser på 7,7 liter og 354 hestekrefter, og toppes med den nye 456-hesteren som er basert på OM 470 med 10,7 liter slagvolum.
Både utvendig og innvendig design er ny. Førerplassen tilbys med to ulike oppsett, og passasjerdelen kan tilpasses de fleste behov, opplyses det.
Sikkerhet
Som nevnt i starten er det en ting Mercedes skryter ekstra mye av, nemlig det økonomiske aspektet. Det handler blant annet om redusert drivstofforbruk, men de opplyser ikke hvor mye det er snakk om.
Reduksjonen skal blant annet skyldes bussens aerodynamiske design, som reduserer luftmotstanden til en CW-verdi på 0.33. Hvor mirakuløst det hele er, gjenstår å se.
Men Mercedes har mer i ermet. De lover også en buss full av assistanse- og sikkerhetssystemer, som Active Brake Assist 3 og Front Collision Guard (FCG). Flåtestyringssystemet FleetBoard er selvsagt også på plass, her med en versjon spesielt tilpasset buss.
Bussen lanseres i løpet av våren, og vil få sin første offentlige opptreden på messen BusWorld i den belgiske byen Kortrijk i oktober.