bilde
img img img img img img
6 bilder i galleri

TGE øker utvalget

Det kan virke som MAN skal lage TGE-duplikater i alle klasser. De har vist to persontransport-versjoner av sin Crafter de siste ukene.

Volkswagen har vist flere forskjellige minibuss-versjoner av sin nye Crafter.

MAN skal åpenbart ikke være noe dårligere.

Luksuriøst
For et par uker siden viste de en modell med masse glass og et luksuriøst konferanse-interiør.

Den bilen var et resultat av et engangs samarbeid mellom et av MANs sørlige salgsdistrikt og fabrikken Bus Modification Center i Plauen. Resultatet var åpenbart så bra at MAN-senteret i München har bestilt to slike til.

Men mens denne bare er tilgjengelig for helt spesielle kunder har man bestemt seg for at en taxi/limo-utgave skal inn i utvalget som en fast katalog-modell.

Denne modellen er også et resultat av innsatsen til BMC i Plauen, som ellers stort sett driver med teambusser for fotballklubber eller for pop-grupper, men som altså nå har konstruert en modell som skal bygges i serie.

10.000 Euro ekstra
I forhold til en standard-plattform har denne versjonen fått et eget gulv med innebygde skinner for setene. «Sitte-elementene» (BMC-navn for seter) veier ca. 20 kg/stk, er enkle å klipse på plass (eller ta ut) og de lar seg skyve på.

Den andre store modifikasjonen, som er med på å forklare 10.000 Euro ekstrapris, er fjernstyrt dør med stigtrinn som felles ut og inn elektrisk.

Ellers følger man den komplette TGE-oppskriften her, med for- eller firehjulsdrift, 6 trinns manuell eller 8 trinns automat og fire forskjellige motorer. 

Neste år skal denne være på markedet.


img img img img img img
6 bilder i galleri