-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes-Benz lastebiler «Made in China, for China»
Daimler Truck AG og kinesiske Beiqi Foton Motor Co., Ltd. danner Joint Venture for å produsere Mercedes-Benz lastebiler i Kina.
Det er ikke mange dagene siden Scania meldte at de skal starte produksjon av Scania i Kina for det kinesiske markedet.
Like etterpå bekrefter også Daimler Trucks planene som har versert en stund – nemlig at også de skal produsere i Kina, Mercedes-Benz lastebiler for det kinesiske markedet.
Gjennom Joint Venture-selskapet Beijing Foton Daimler Automotive Co., Ltd. (BFDA) skal det investeres 485 millioner Euro i en ny fabrikk i Hualrou (Beijing), med sikte på produksjonsstart i løpet av to år.
Kjøretøyene, i hovedsak trekkvogner, skal bygges etter krav og standarder beregnet på kinesiske kunder, med «state-of-the-art»-teknologi fra Daimler.
Samtidig skal Daimler fortsette å importere Mercedes-Benz lastebiler til Kina som skal selges gjennom konsernets allerede etablerte nettverk i landet, som er regnet som verdens største lastebilmarked.
I 2019 ble det registrert 1,1 millioner tunge lastebiler i Kina, og både kunder og myndigheter setter stadig høyere krav til kjøretøyene. I 2020 er det ifølge Daimler ventet at mer enn halvparten av alle lastebiler som selges globalt, blir registrert i nettopp Kina.
– Daimler har ambisjoner om å være en ledende global aktør, og da er Kina av avgjørende betydning for oss og er et av våre viktige vekstmarkeder i tiden fremover, uttaler toppsjef i Daimler Truck AG, Martin Daum.
Daimler har som kjent samarbeidet med Foton i mange år allerede.
BFDA er store i det kinesiske lastebilmarkedet med merkevaren Auman, som solgte 99.500 enheter i 1.-3. kvartal 2020.
Når de nå i tillegg skal produsere og selge Mercedes-Benz er planen å henvende seg til nye kjøpergrupper.