-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Første tunge Mercedes fra Kina
I september kom de siste underskrifter på plass. Denne uken trillet den første Foton Daimler av båndet.
Auman GTL er navnet på den nye lastebilen som produseres på en ny fabrikk i Beijing-forstaden Huairou.
Det er tyske Daimler og kinesiske Foton som står bak dette nye initiativet som gjør Mercedes til den eneste utenlandske aktøren med biler i absolutt alle segmenter i Kina.
Tyskerne har hatt planer om å bygge lastebiler der helt siden 2005. Men det dukket stadig opp nye problemer og utsettelser. Først for et snaut år siden var alt på plass, og en joint venture, Beijing Foton Daimler Automotive Co., var formelt på plass.
Dermed er de på plass i et marked som øker nesten like mye som personbilmarkedet: i fjor ble det solgt ca. 1,2 millioner biler over seks tonn der. Det tallet regner man med skal stige til 1,5 millioner innen 2020.
Foton har bidratt med litt over 100.000 av disse hvert år. Men med Mercedes om bord planlegges blant annet en helt ny fabrikk, som kan få den samlede kapasiteten opp på 160.000 biler/år.
Det skal også bygges motorer der, OM 457som møter China IV i dag og som uten problemer kan oppgraderes til China V når det blir nødvendig.
Foton bygger biler helt nede fra minivan-størrelse og har ambisiøse mål for fremtiden. Innen 2020 skal de være oppe på et volum på 4 millioner biler, hvorav 1,4 (også de største) skal eksporteres.
De skal omsette for CNY 500 milliarder og sitte igjen med en fortjeneste på 30 milliarder CNY.
Med Daimlers hjelp.
Du finner mer om ekspansive Foton her: www.foton-global.com/