-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Elbuss på børs
Den amerikanske elbuss-produsenten Proterra vil på børs. Det kan skje i år.
Proterra ble startet for 15 år siden. Tanken var å bygge batterielektriske busser etter at amerikanske kollektivtransportmyndigheter hadde begynt å etterlyse alternative drivlinjer.
Det tok imidlertid mange år før de første bussene derfra ble levert.
Ikke før i 2010 ble den første ordren effektuert: 31 busser til Foothill Transit i Pomona, California. Nærmeste nabo er LA.
Les også: Verdens lengste non-stop buss
Etter det har hovedkontoret hele tiden ligget i Silicon Valley (enkelt å rekruttere fagfolk fra Tesla og start up-selskaper), mens produksjonen skjer i Greenville, South Carolina.
I dag har de 60 % markedsandel i USA, uten at det betyr noen kjempevolumer. Den siste bestillingen på 25 busser til Edmonton får totalen opp i rett under 400 busser, akkumulert.
Det er åpenbart mange som tror selskapet har en fremtid. Blant investorene finner vi både Daimler og i-venture selskapet til BMW.
Nå ønsker åpenbart eierne å se om det er enda flere som har trua. Ryktene sier nemlig at de planlegger å gå på børs.
I første omgang står det i hvert fall tunge interesser bak. De samme ryktene utpeker nemlig både JPMorgan Chase & Co, Morgan Stanley og Deutsche Bank som tilretteleggere for IPO-en.
De som tror på ryktene tror også at IPO-en vil være på plass i løpet av året.