-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
2006: Rekordår for Volvo Trucks
Volvo Trucks leverte over 105 000 lastebiler i 2006, to prosent flere enn i 2005.


Aldri før har Volvo produsert så mange lastebiler som i 2006
– God lønnsomhet har gjort det mulig for oss å investere hele 10 milliarder kroner i nye produkter de fem siste årene, sier adm. dir. Staffan Jufors i Volvo Trucks. – Mottagelsen i markedet har vært svært god. I tillegg har vi satset mye på å utvikle forhandlernettverket vårt og kompetansen blant ansatte.
Volvos leveranser i Europa økte med 15 %. Behovet for tungtransport er fortsatt veldig stort i regionen. Tradisjonelt sterke markeder som Frankrike, Tyskland og Nederland opplever økt etterspørsel samtidig som lastebilsalget i det østlige Europa utvikler seg positivt. De største økningene av leveranser i 2006 ble notert for Russland og Polen, med henholdsvis 82 og 56 %.
Også det nordamerikanske lastebilmarkedet satte ny rekord i 2006. Her økte Volvo sin markedsandel til 10,8 % (mot 10,5 % i 2005). Totalmarked her utgjør 340 000 tyngre kjøretøyer.
I regionen Sør-Amerika, Asia, Midtøsten og Afrika har utviklingen vært relativt stabil. Totalmarkedet i Brasil skrumpet inn i 2006, men Volvo do Brasil økte leveransene med tre prosent.
Også en rekke markeder i Midtøsten og Asia utviklet seg positivt, f.eks. Tyrkia, Saudi-Arabia og De forente arabiske emirater. Når det gjelder Kina, Sør-Korea og India, rapporterer Volvo Trucks høyere leveransetall i forhold til 2005.
I 2006 kunngjorde Volvo Trucks sitt mål om at alle selskapets fabrikker i Europa skal bli karbondioksidnøytrale. Allerede i 2005 presenterte Volvo initiativet for å gjøre Tuve-fabrikken i Göteborg karbondioksidfri. Dette innebærer bl.a. en satsing på energi fra vindkraftverk.