-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
28 prosent brøt kjøre- og hviletidsbestemmelsene
Det ble påvist brudd på regelverket hos 28 prosent av de 1529 kontrollerte tungbilførerne i en landsomfattende kontroll av kjøre- og hviletid forrige uke.
– Det er omtrent samme andel som ved tilsvarende kontroll i fjor, men antall regelbrudd som er så alvorlige at de fører til anmeldelse øker. Det er bekymringsfullt, sier Arne Valdemar Nielsen i Statens vegvesen.
I løpet av kontrolluka ble 47 sjåfører anmeldt for brudd på kjøre og hviletidsbestemmelsene. I fjor var det samme antallet 30 av 1619 kontrollerte sjåfører. De fleste av anmeldelsene gjaldt godstransport og det var prosentvis samme andel norske førere som utenlandske.
En tidligere undersøkelse utført for Statens vegvesen viser at sjåfører som bryter kjøre- og hviletidsbestemmelsene oftere sovner bak rattet.