-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

De tunge holder seg – resten raser
ACEAs registreringstall for alt over 3,5 tonn og for årets første sjettedel er nå klare.
De viser en nedgang på 2,6 prosent i februar. Akkumulert er det faktisk et lite pluss: 0,9 prosent, når man teller alle biltyper og alle markeder sammen.
Ser man bare på EU27 er nedgangen mindre: minus 1,5 i februar – vesentlig under akkumulert. Den viser også et pluss. 1,2 prosent er trøsten der.
Som vi etter hvert er blitt vant til – det er de lettere som virkelig trekker ned.
Nøyer vi oss med biler på 16 tonn og over er hele området, EU+EFTA+UK nesten likt med 2021: 22.059 er 49 færre biler enn i fjor. Akkumulert er det et pluss på 4,3 prosent.
EU separat viser nesten det samme, 19.690 biler er 85 flere enn i fjor og akkumulert er fremgangen på 4,1 prosent.
Norge bidrar godt til å trekke ned med de tunge. Minus 10,5 prosent i februar, minus 9,1 akkumulert.
Det er ingen trøst å finne hos varebilene heller. Faktisk er nedgangen i februar større enn akkumulert nedgang.
127.000 biler i februar (EU+EFTA+UK) er en nedgang på 16,9 prosent. Akkumulert ligger vi 16,8 prosent bak.
Norge opptrådte med henholdsvis minus 27,4 prosent og minus 31,4 prosent i samme periode. Her har i hvert fall nedgangen bremset litt.
For EU er varebiltallene 107.000 i februar som tilsvarer 18,2 prosent ned. Akkumulert har salget sunket 16,3 prosent.
De skylder fremdeles på chips.