-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

De tunge holder seg – resten raser
ACEAs registreringstall for alt over 3,5 tonn og for årets første sjettedel er nå klare.
De viser en nedgang på 2,6 prosent i februar. Akkumulert er det faktisk et lite pluss: 0,9 prosent, når man teller alle biltyper og alle markeder sammen.
Ser man bare på EU27 er nedgangen mindre: minus 1,5 i februar – vesentlig under akkumulert. Den viser også et pluss. 1,2 prosent er trøsten der.
Som vi etter hvert er blitt vant til – det er de lettere som virkelig trekker ned.
Nøyer vi oss med biler på 16 tonn og over er hele området, EU+EFTA+UK nesten likt med 2021: 22.059 er 49 færre biler enn i fjor. Akkumulert er det et pluss på 4,3 prosent.
EU separat viser nesten det samme, 19.690 biler er 85 flere enn i fjor og akkumulert er fremgangen på 4,1 prosent.
Norge bidrar godt til å trekke ned med de tunge. Minus 10,5 prosent i februar, minus 9,1 akkumulert.
Det er ingen trøst å finne hos varebilene heller. Faktisk er nedgangen i februar større enn akkumulert nedgang.
127.000 biler i februar (EU+EFTA+UK) er en nedgang på 16,9 prosent. Akkumulert ligger vi 16,8 prosent bak.
Norge opptrådte med henholdsvis minus 27,4 prosent og minus 31,4 prosent i samme periode. Her har i hvert fall nedgangen bremset litt.
For EU er varebiltallene 107.000 i februar som tilsvarer 18,2 prosent ned. Akkumulert har salget sunket 16,3 prosent.
De skylder fremdeles på chips.