-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
De tunge holder seg – resten raser
ACEAs registreringstall for alt over 3,5 tonn og for årets første sjettedel er nå klare.
De viser en nedgang på 2,6 prosent i februar. Akkumulert er det faktisk et lite pluss: 0,9 prosent, når man teller alle biltyper og alle markeder sammen.
Ser man bare på EU27 er nedgangen mindre: minus 1,5 i februar – vesentlig under akkumulert. Den viser også et pluss. 1,2 prosent er trøsten der.
Som vi etter hvert er blitt vant til – det er de lettere som virkelig trekker ned.
Nøyer vi oss med biler på 16 tonn og over er hele området, EU+EFTA+UK nesten likt med 2021: 22.059 er 49 færre biler enn i fjor. Akkumulert er det et pluss på 4,3 prosent.
EU separat viser nesten det samme, 19.690 biler er 85 flere enn i fjor og akkumulert er fremgangen på 4,1 prosent.
Norge bidrar godt til å trekke ned med de tunge. Minus 10,5 prosent i februar, minus 9,1 akkumulert.
Det er ingen trøst å finne hos varebilene heller. Faktisk er nedgangen i februar større enn akkumulert nedgang.
127.000 biler i februar (EU+EFTA+UK) er en nedgang på 16,9 prosent. Akkumulert ligger vi 16,8 prosent bak.
Norge opptrådte med henholdsvis minus 27,4 prosent og minus 31,4 prosent i samme periode. Her har i hvert fall nedgangen bremset litt.
For EU er varebiltallene 107.000 i februar som tilsvarer 18,2 prosent ned. Akkumulert har salget sunket 16,3 prosent.
De skylder fremdeles på chips.