-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
AdBlue på plass i Norge
I dag åpnet HydroTexaco Norges første stasjon for fylling av AdBlue mellom containere på Filipstadkaia. På sikt skal tilsetningsstoffet sørge for mindre forurensning fra transportnæringen.

AdBlue er et tilsetningsstoff som tilsettes eksosen før denne går inn i en SCR-katalysator og sørger for redusert NoX-utslipp fra tungbilsektoren. På årsbasis står transportnæringen i Europa for utslipp av ca 5 millioner tonn NoX. Norge har et mål om å oppnå 30% reduksjon av utslippene innen 2010 mens EU-krav (som også vil gjelde i Norge) forlanger 60% reduksjon fra dagens nivå i alle nye biler som selges etter oktober 2009.
Yara, gjødselprodusenten med opphav fra Hydro, er i fremste linje når det gjelder fremstilling av AdBlue – et stoff basert på gjødseltypen urea. De har et tett samarbeid med lastebilprodusenter som Mercedes, Volvo, DAF, Iveco, Renault og MAN. Foreløpig er det solgt 2000 lastebiler som benytter AdBlue som tilsetningsstoff, men når strengere EUR-4 krav innføres fra oktober 2006, vil antallet stige betydelig.
–Dette er først og fremst en merkedag for miljøet, sa Thorleif Enger, konsernsjef i Yara da han åpnet Norges første AdBlue stasjon i dag. –Gjennom åpningen av denne stasjonen er vi klare til å hjelpe transportbransjen med å møte de nye, strenge miljøkravene fra EU. Resultatet er at vi får renere luft i nærmiljøene der hvor tyngre kjøretøy ferdes. Vår ambisjon er at AdBlue skal være tilgjengelig i hele Europa, slik at lastebiler og busser enkelt kan gjøre sine kjøretøy miljøvennlige i tråd med de nye kravene.
Innen året er omme er planen å ha i gang 5 stasjoner med AdBlue i Norge. Antallet er forventet å stige i takt med utbredelsen av nye biler i årene fremover.