-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
AdBlue på plass i Norge
I dag åpnet HydroTexaco Norges første stasjon for fylling av AdBlue mellom containere på Filipstadkaia. På sikt skal tilsetningsstoffet sørge for mindre forurensning fra transportnæringen.
AdBlue er et tilsetningsstoff som tilsettes eksosen før denne går inn i en SCR-katalysator og sørger for redusert NoX-utslipp fra tungbilsektoren. På årsbasis står transportnæringen i Europa for utslipp av ca 5 millioner tonn NoX. Norge har et mål om å oppnå 30% reduksjon av utslippene innen 2010 mens EU-krav (som også vil gjelde i Norge) forlanger 60% reduksjon fra dagens nivå i alle nye biler som selges etter oktober 2009.
Yara, gjødselprodusenten med opphav fra Hydro, er i fremste linje når det gjelder fremstilling av AdBlue – et stoff basert på gjødseltypen urea. De har et tett samarbeid med lastebilprodusenter som Mercedes, Volvo, DAF, Iveco, Renault og MAN. Foreløpig er det solgt 2000 lastebiler som benytter AdBlue som tilsetningsstoff, men når strengere EUR-4 krav innføres fra oktober 2006, vil antallet stige betydelig.
–Dette er først og fremst en merkedag for miljøet, sa Thorleif Enger, konsernsjef i Yara da han åpnet Norges første AdBlue stasjon i dag. –Gjennom åpningen av denne stasjonen er vi klare til å hjelpe transportbransjen med å møte de nye, strenge miljøkravene fra EU. Resultatet er at vi får renere luft i nærmiljøene der hvor tyngre kjøretøy ferdes. Vår ambisjon er at AdBlue skal være tilgjengelig i hele Europa, slik at lastebiler og busser enkelt kan gjøre sine kjøretøy miljøvennlige i tråd med de nye kravene.
Innen året er omme er planen å ha i gang 5 stasjoner med AdBlue i Norge. Antallet er forventet å stige i takt med utbredelsen av nye biler i årene fremover.