-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fuso på strøm
Stille og rolig har Mercedes introdusert en helelektrisk Fuso. I New York! Til Europa neste år. Storserie i 2019.

Canter har vi tidligere kjørt i hybrid-versjon. Den går det også noen av i Norge. Det har også vært kjent at de jobbet med en batterielektrisk utgave, de viste den første prototypen allerede i 2010, på IAA. Men at den skulle debutere ved at fire eksemplarer overlates forskjellige brukere i New York var overraskende.
Mindre overraskende er det at den er døpt eCanter.
Kom før Tesla
Introduksjonen skjer samtidig med at Daimler har en større utstilling i East Village, under tema: «Fremtidens tankstasjon».
Vi skal vel heller ikke overse at forestillingen fant sted omtrent da Tesla skulle presentere sin elektriske truck – men akkurat det showet ble som kjent utsatt.
Daimlers planer for denne modellen er nå at 500 slike skal ut i trafikk neste år. I Japan, USA og Europa. Ingen blir foreløpig solgt, de blir utleid av produsenten og operasjonen er åpenbart ment som en stor felt-prøve.
Først i 2019 skal den egentlige serieproduksjonen, fremdeles ved fabrikken i Portugal, starte opp.
Allerede i 2017 kunne Daimler fortelle om den første storkunden: Seven-Eleven Co. Ltd. i Japan hadde allerede bestilt 25 biler.
Rask lading
Slik disse første bilene er utstyrt har de seks Li-ion batteripakker på til sammen 13,8 kW. Det skal holde til 100 km. rekkevidde og nyttelasten ligger på inntil 3,5 tonn.
Det er etablerte samarbeidspartnere inne i bildet her. Mercedes-Benz Energy GmbH sørger for lokale ladeløsninger, mens ChargePoint er en global lader-operatør. Dessuten offentliggjorde Daimler samtidig et nytt samarbeid med israelske StoreDot Ltd.
De jobber med såkalt flash-batteri teknologi. I klartekst: batterier og lading som gjør at å «fylle tanken» tar omtrent like lang tid som å fylle tanken i dag.
Det er for øvrig ikke noe som tyder på at Norge blir tildelt noen av forsøksbilene som skal til Europa neste år.