-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er MANs nye generasjon i Norge
Den nye lastebilserien MAN New Truck Generation ble lansert få uker før «hele verden» ble korona-stengt. Nå er produksjonen godt i gang igjen.

Nå er de første utgavene på plass i Norge, etter at de fire første demobilene ankom Oslo i helgen.
De første kundebilene er også på vei og skal leveres i løpet sommeren, opplyser importøren i en pressemelding.
Både MAN og Volvo var svært uheldige med tidspunktet for lansering av sine nye lastebilgenerasjoner, rett før koronakrisen slo inn med full styrke verden over. Etter en periode med stengte fabrikker, er produksjonen nå i gang igjen de fleste steder.
Ny design og fornyede motorer
Den nye generasjonen fra MAN er som beskrevet tidligere absolutt til å kjenne igjen, i alle fall fra utsiden. Men om du ser på detaljene så har det likevel skjedd mye.
Les også YrkesBils rapport med førsteinntrykk fra lanseringen i Bilbao.
Signaturlyktene i LED, som vi kjenner fra Lion’s Coach, er noe av det første man legger merke til. Hytten har fått et «skarpere» uttrykk, og tre uthevede «fartsstriper» bak sideruten er med på å gi en annerledes profil.
Frontruten skal dessuten være senket en liten tanke, for å gi bedre sikt fra førerplass og romsligere hyller over ruten.
Speilene (ja, de har ikke droppet disse, slik som Mercedes-Benz Actros, men MAN forsikrer at de også ser på ulike kameraløsninger) har også fått en liten justering, slik at dødvinkelen mellom A-stolpen og speilhuset skal være redusert.
Motorene har også gjennomgått en fornyelse, og MAN lover opp mot åtte prosent reduksjon i drivstofforbruket på en standard D26-maskin med Euro 6d sammenlignet med en tilsvarende 2018-modell med Euro 6c.
LES OGSÅ: Han er MANs nye sjef for Norge, Sverige og Danmark
Innsiden som teller
For å finne de største endringene må vi trekke inn i hytten.
På innsiden følger MAN etter andre produsenter av personbiler, varebiler og lastebiler, med et fulldigitalisert dashbord hvor analoge instrumenter er skiftet ut med store skjermer.
Infotainmentsystemene og navigasjonen, som kan ses på en 12 tommer stor skjerm, styres via et «hjul» på dashbordet – MAN SmartSelect – slik vi kjenner det fra flere andre biler og lastebiler.
En smart detalj er plasseringen av fire utvalgte knapper langt nede mot gulvet på innsiden førerdøren: arbeidslys bak på bilen, dørlås, bryter for å kjøre opp eller ned sideruten på førerplass og nødblink er noen av bryterne du kan plassere her. På den måten slipper du å klatre opp for å trykke på disse, dersom du står på bakken med døra åpen.
LES OGSÅ: Scania/MAN-sjefen forsvinner
Etterlengtet rattjustering
En etterlengtet sak hos MAN har vært å kunne justere rattposisjonen i flere stillinger. Nå er dette endelig på plass, og løsningen minner veldig om den vi finner i Scania. I det hele tatt er det mye som ligner på Scania på førerplass, uten at det er i nærheten av å være en blåkopi.
MAN opplyste under lanseringen i vinter at de regner med det vil ta cirka halvannet år før den utgående modellen er helt ute av produksjon og den nye generasjonen er klar i alle konfigurasjoner.