-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scania/MAN-sjefen forsvinner
Meget overraskende kom meldingen fra Traton-hovedkvarteret i München om at Andreas Renschler går av. Problemet er at verken Traton eller Renschler interesserer.

Egentlig skulle Andreas Renschler vært en av de mektigste menn i global lastebilindustri. Etter 25 år hos Daimler gikk han av der i januar 2014. Mange mente det var fordi han ikke ble konsernets lastebilsjef.
Ett år senere ble han styremedlem i Volkswagen AG, med ansvar for de tunge bilene. I praksis var det MAN og Scania og de tunge bilene i Brasil, pluss en uklar bit av Volkswagen nyttekjøretøy.
Det har vært mange store opptredener siden den gang, men selv har jeg aldri hatt følelsen av at det skjedde noe som helst i forbindelse med å bringe MAN og Scania sammen, og arbeidet med å gjøre konsernet, som av en eller annen grunn ble døpt til Traton for to år siden, til en World Champion var ikke en åpenbar suksess.
Den virkelig store presentasjonen på IAA for to år siden oppfattet jeg bare som pinlig.
Og siste gang, i Södertälje i fjor ble egentlige ikke mindre pinlig – bagasjen til de fleste journalistene ble rotet bort . Lite heldig for et transport og logistikkselskap i verdensklasse.
Men viktigere var det at heller ikke der var det åpenbart at MAN og Scania snakket samme språk eller tenkte felles tanker.
I mellomtiden har det vært en rekke innslag med å få Traton på børs, ikke veldig vellykket det heller enda alle vet hvor viktig de kontantene hadde vært for Volkswagen.
Det er ikke sagt et ord, foreløpig, om hvorfor Renschler og Volkswagen forlater hverandre. Avgangen skjer i «enighet» får vi vite, og det hele er effektivt fra den 15. juli.
Det skal bli spennende å se hva som skjer etter dette. Skulle jeg satt pengene mine på noe, ville det være at en nyutnevnelse ville få et tydelig Scania-preg.