-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Blir først nord for Polarsirkelen
Nordlandsbuss har bestilt 31 elektriske Volvo-busser med ladeinfrastruktur og service.

Når de 31 bussene blir operative i Bodø i juli 2021, vil de ifølge Volvo være de nordligste elektriske bussene i verden, og de første som kommer i drift nord for Polarsirkelen.
- Dette er det største bærekraftige prosjektet for veitransport i Nord-Norge, og det er av stor betydning både for regionen og for oss, sier Anders Mjaaland i en presseuttalelse. Han er administrerende direktør i Saltens Group, eier av Nordlandsbuss som håndterer driften av de elektriske bussene.
Avtalen kom i stand etter en særlig grundig analyse av Bodøs uvanlige forutsetninger for elektrifisert bussdrift.
- Hver by er unik, og for å skape en optimal løsning er det viktig at alt er nøyaktig designet for å dekke lokale forhold og behov. Av den grunn spiller vår første analyse en avgjørende rolle, inkludert rutesimulering i forretningsmodellen vår. Topografi, rutefrekvens og nærhet til forhandler og verksted er andre viktige hensyn, forklarer Svenn Åge Løkken, salgsdirektør i Volvo Buses i Norge.
Når utslipp og støy forsvinner får det innvirkning på byplanleggingen. Bussene kan operere i sensitive områder i sentrum, og bussholdeplasser kan bygges der dette ikke tidligere var mulig, inkludert innendørs.
Av de 31 elektriske bussene i bestillingen, er det 17 Volvo 7900 Electric (12 meter), og de resterende 14 er 7900 Electric leddbusser. Sistnevnte kan ta opptil 120 passasjerer.
Bussene utrustes med batteripakker på henholdsvis 264 kWh og 330 kWh.
Ladestasjoner fra ABB vil bli satt opp i første halvdel av 2021. Elbussene skal lades med pantografer på 450 kW, en modulær løsning for høyeffektslading av tunge kjøretøyer.
Laderne bruker standard OppCharge, et åpent grensesnitt for busslading, som tilbyr lading via automatisk takforbindelse.
Bussene kan lades på tre til seks minutter på ladestasjoner langs linjene.
Laderne, som er en del av ABB Ability-portefølje med oppkoblede løsninger, lar bussoperatøren fjernovervåke og konfigurere ladepunkter. De kan også proaktivt vedlikeholde utstyret for å sikre maksimal driftstid, ifølge ABB.
I Drammen og Ålesund skal det også kjøres elektriske Volvo-busser, og til sammen har importøren nå mottatt bestillinger på 63 elektrifiserte busser i Norge i 2020.