-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Satser på ny transportmesse i 2021
I en sesong der «alle» yrkesbilrelaterte messer ble avlyst kommer Bjørn Magnussen (innfelt) med en gladnyhet. 2-4. september neste år blir det Transportmesse på Gardermoen igjen.

Syv år har gått siden forrige transportmesse på dragrace-stripa på Gardermoen. Magnussen arrangerte riktig nok messe i 2015, men det var på Hellerudsletta. I ettertid har de planlagte Gardermoen-messene blitt avlyst både i 2017 og i 2019.
Nå forteller messegeneralen at flere utstillere lenge har etterspurt en ny utgave av arrangementet på Gardermoen, der tilbydere og brukere av transportmateriell møtes utendørs, med én felles «publikumsgate».
– Resepten bak Gardermoen-messene er svært enkle, og selv om den defineres som ei transportmesse anses dette folkelige arrangementet like mye som et stort nasjonalt bransjetreff, eller en markedsplass, forklarer Magnussen.
Helt siden første arrangement i 2003 har Gardermoen-messen vært et populært samlingspunkt for yrkessjåførene.
«De gleder seg, de mer enn halvt tusen vogntogene som i messehelgen avholder sitt eget «bransje-julebord» i grustaket til Øynebråten. Og convoi til messa, som oser av pur yrkesstolthet & entusiasme», skriver han i dagens pressemelding.
Messegeneralen trekker selv frem det faktum at store messearrangementer i lengre tid har slitt med oppslutning, både hos utstillere og publikum. Man trenger ikke lenger dra på messe for å se eller vise frem nyheter.
«Men, man klarer aldri å dyrke fagmiljøer – mennesker imellom – uansett lynraske internet-linjer eller annet teknologisk apparatur man måtte se kolleger via en skjerm... For ikke å snakke om rekruttering», påpeker Magnussen.
En liten Covid19-disclaimer på slutten har han naturligvis også tatt med:
«SELVFØLGELIG, neste Gardermoen går av stabelen kun forutsatt at verdens klokeste hoder innenfor helsemyndigheter har løst Covid 19 marerittet. Noe mange tror, innen høsten 2021».